فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش طرح افشان کاشان و انواع آن

                                                                                                                                                                                                                                                                                     فرش کاشان قالی کاشان طرح افشان خرید فرش افشان


اگر به دنبال شناخت بهترین و زیباترین فرش های طرح افشان کاشان هستید این مقاله را حتما مطالعه کنید! در این مقاله ضمن آشنایی با فرش طرح افشان کاشان، تعدادی از زیباترین و با کیفیت ترین فرش های افشان کاشان را به شما معرفی می کنیم.

 فرش طرح افشان کاشان و ویژگی های آن

واژه ی افشان به معنی افشان و طرح « پراکنده » است، طرحی است که برگ ها، گل ها، ساقه ها، پرندگان و حیوانات و … سراسر متنِ فرش را پوشانده اند و به نظر می رسد که عناصر تزیینی  در متنِ فرش پراکنده شده اند. طرح افشان را می توان با نقش و نگارهای متنوعی طراحی و بر همان اساس، نامگذاری کرد.در میان انواع طرح و نقشه فرش ، طرح افشان یکی از قدیمی ترین، ریشه دارترین، زیباترین و پرطرفدارترین نقشه های قالی ایرانی و همچنین قالی کاشان به حساب می آید.

 در اکثر مواقع این طرح با نقوش طرح اسلیمی نیز ترکیب شده است. شاید بتوان به طور کلی طرح افشان را ترکیبی از طرح اسلیمی و طرح ختایی دانست. طرح ختایی را می توان نمادی از طرح بوته و گل دانست که البته مجموعه ای از بوته، گل، غنچه، جوانه و برگ را روی یک ساقه ی منحنی نمایش می دهد. اما اسلیمی نماد و نشاندهنده درخت است و تمامی شاخ و برگها و پیچ و خم آن را نمایش میدهد و به همین دلیل است که شاید کمی خشن تر از طرح ختایی به نظر برسد.

در زمان‌های گذشته مشهورترین طرحی که برای فرش و قالی ایرانی استفاده می‌شد ، طرح ترنج بود ؛ این طرح یک ترنج بزرگ بود که در مرکز فرش قرار می‌گرفت و اطراف آن نیز گل‌های ریزی قرار داشت و هنوز هم مورد استقبال بسیاری از خانواده‌ها است. در سال‌های بعد طراحان نقشه فرش و قالی تصمیم به حذف ترنج از وسط فرش گرفتند و طرح و نقش افشان به وجود آمد که فرش از گل‌های به صورت پراکنده برخوردار بود و دیگر از ترنج مرکزی استفاده نمی‌شد.


علت نام گذاری طرح افشان

در فرش طرح افشان گل‌ها ، برگ‌ها ، غنچه‌ها و سایر نگاره‌ها در کل سطح فرش پراکنده هستند و تمامی سطح فرش را تحت پوشش خود قرار می‌دهند به همین دلیل است که این نوع طرح را طرح و نقش افشان می‌گویند. پراکندگی و حالت افشانی که در این فرش ها وجود دارد این طرح و نقش را به یکی از طرح‌های ممتاز و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

فرش‌هایی که دارای طرح و نقش افشان هستند از نقشه شلوغی برخوردار می‌باشند که تعداد گل‌های ریز و پراکنده زیادی دارند. به دلیل همین شلوغی زیاد در بافت فرش های این نوع نقشه باید از الیافی استفاده شود که خیلی ریز و ظریف هستند و در واقع فرش یا قالی باید با شانه و تراکم بالاتر بافته شود و ظرافت به کار رفته شده در بافت نقشه‌های افشان سبب شده است که این نوع از قالی به فرش های دستباف شباهت بیشتری داشته باشد.

انواع فرش افشان

طرحِ افشان در ابعاد مختلف و به شیوه های گوناگون طراحی می شود که در این میان طراحی آن به صورت واگیره یک/چهارم و واگیره، رایج تر از شیوه ی طراحی به صورت قدی و یک/دوم است. از طرح های افشان می توان به افشان دسته گلی، افشان اسلیمی، افشان شاخه پیچ، افشان ختائی، افشان بندی، افشان شکسته، افشان گل اناری، افشان شاه عباسی، افشان گلفرنگ، میناخانی، افشان بندی و … اشاره کرد.

این طرح فرش نیز بر اساس تعداد گره‌ها به صورت افشان ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه به فروش می‌رسند. تفاوت در این است که هر چه تعداد شانه بالاتر باشد یا به عبارت واضح‌تر، هر چه گره‌ها نزدیک به هم بافته شده (تراکم بالای فرش) و پیچ خوردگی بیشتری (تعداد بالای شانه فرش) داشته باشند، در نتیجه نقش‌های روی فرش با ظرافت و شفافیت بیشتری دیده شده و جذابیت بیشتری ایجاد می‌کنند.

 

رنگ‌های فرش طرح افشان به خصوص در صنایع فرش کاشان عمدتاً به صورت زمینه کرمی، سرمه‌ای، آبی فیروزه‌ای و گردویی طراحی می‌شوند. البته این امکان وجود دارد که رنگ دلخواه خود را به کارخانه‌های تولید کننده ارائه دهید تا بر اساس سلیقه شما، فرش سفارشی تولید کنند.

 

انواع فرش ماشینی مدرن

                                                         فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش مدرن انواع فرش جدید


معرفی فرش های مدرن

تنوع انواع فرش‌ها به گونه‌ای ست که توانایی پاسخ به نیازهای مختلف وجود دارد و تولید انواع فرشهای سنتی ، کلاسیک ، مدرن و فانتزی در صورت انتخاب درست می‌تواند تغییرات مد نظر را به‌خوبی نشان دهد . اما فرش مدرن که موردبحث ما در این نوشتار است ، از جدیدترین انواع بافته‌هایی هستند که به علت تفاوت فاحش با انواع قبل به خوبی جای خود را در منازل ایرانیان پیدا کرده‌اند .  طرفداران اصلی فرش های مدرن جوانان هستند و این محصول به خوبی می‌تواند سلیقه تمام جوانان و نوجوانان را در بر گیرد . در ادامه این مقاله سعی بر آن است که تمامی نکات اولیه در مورد شناخت فرش ماشینی مدرن به همراه خصوصیات آن‌ها ارائه شود . امید است با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی در حیطه فرش های ماشینی مدرن کسب نمایید .

فرش مدرن چه فرشی است؟

فرش‌های ماشینی که در حال تولید هستند از نظر طرح و نقشه به دو دسته کلی فرش سنتی و فرش کلاسیک یا مدرن قابل تقسیم بندی هستند . طرح های کلاسیک، طرح هایی هستند که طراحان به صورت جدید با تلفیق خلاقیت خود با طرح های اصیل فرش ایرانی می آفرینند. اما فرش های مدرن را همه شما در بازار فرش ماشینی دیده اید. اما شاید تفاوت آنها را ندانید و اسم آنها را با توجه به مدل آنها نشنیده باشید.

امروزه از دکوراسیون های مدرن استقبال زیادی شده است، و اکثر افراد به دور از تجملات دوست دارند محیط زندگی خود را به صورت مدرن بچینند. برای این نوع دکوراسیون ، فرش های مدرن مناسب بوده و می توانید ، متناسب با تم رنگی محیط خانه تان از فرش های مدرن خریداری کنید. هم برای دکور شما مناسب هست و هم اینکه از لحاظ قیمت بسیار ارزان تر از فرش های ماشینی طرح کلاسیک است. مهم‌ترین طراحی‌های سنتی ، طرح‌های اسلیمی با داشتن شاخه و برگ و گلبرگ ظریف و متعدد ، بته جقه‌هایی که در هنر اسلامی و تاریخی زیاد دیده می‌شود و غیره است . اما دسته دیگر که فرش‌های مدرن و کلاسیک نام دارند در طی چند سال اخیر طراحی و وارد بازار فروش فرش شده‌اند ، با وجود جدید بودن مورد استقبال زیادی قرار گرفته و این موضوع نوید از خالی بودن طرح‌های فانتزی و مدرن در دنیای فرش می‌دهد .

فرش مدرن و فانتزی با الهام گرفتن از تمام اشکال هندسی بافته شده و داشتن رنگ های شاد و جذاب از ویژگی این بافته‌ها است . پرفروش‌ترین طراحی‌های مدرن شامل فرش های مدرن آبی آسمانی ، فرش با رنگ زمینه صورتی ، بنفش ، سفید ، قرمز و ... بوده است . چندین دسته از این محصولات که توسط عموم تولیدکنندگان فرش تولید و روانه بازار می‌شوند و نزد خریداران شناخته شده تر هستند ، فرش شگی ، فرش شنل ، فرش فریز ، انواع فرش‌های اتاق بچه یا اصطلاحاً عروسکی هستند . البته با تولید فرش ترک نیز ، این محصول به گروه فرش های مدرن افزوده شد . رنگ زمینه در این نوع فرش‌ها بسیار جلب توجه کننده است از همین رو هنگام خرید باید به داشتن هارمونی رنگ زمینه فرش با سایر وسایل دقت نمود .

 انواع فرش ماشینی مدرن

معروف‌ترین نوع فرشهای مدرن فرش‌های شگی ، فرش‌های فریز ، فرش‌های پرز بلند ، فرش‌های عروسکی و فرش مدرن ترک هستند . در این قسمت بیشتر با انواع فرشهای مدرن و ویژگی هر کدام آشنا می شویم .

تا قبل از تولید فرش های مدرن کف پوش مناسبی برای اتاق کودکان در دسترس نبود ، اما فرشهای مدرن با ارائه طرح عروسکی و کودکانه تمام کف پوش های اتاق کودکان را به خود اختصاص داده‌اند . ویژگی‌هایی مانند شاد بودن طرح ، عدم حساسیت ، لطافت در بافت و الیاف ، قابلیت شست و شوی بالا و عدم جذب آلودگی از ویژگی‌های مهم فرشهای مدرن عروسکی است .  

جنس فرش کودک از جمله مهم ترین مواردی است که هنگام انتخاب باید به آن دقت شود. فرش کودک باید نرم و قابل شست و شو باشد. پوست بچه ها حساس است و نباید با فرش های زبر و خشن آنها را اذیت کرد. هم چنین فرش کودک نباید پرز بدهد ، زیرا ریه بچه ها حساس است و نخ های فرش نباید، پرز بدهد و باعث مریضی بچه ها شود. و سبب آلرژی گردد.

فرش فریز

این فرش بسیار مشهور است، و جز فرشهای مدرن است. این فرش را برای اینکه از ظاهر بشناسید باید بگویم شبیه گلیم فرش است و پرز ندارد. جنس این فرش از جنس الیاف مصنوعی است. تفاوتی که با سایر فرش های این دسته دارد این است که ، بسیار مقاوم است زیرا پرزی ندارد که در اثر رفت و آمد تخته شود. فرش فریز از دو نخ تار و پود تشکیل شده است، و نخ پرز ندارد. این نوع فرش را می توان در جاهای پررفت و آمد استفاده کرد و قابلیت شست و شوی بالایی داشته و هنگام شست و شو آسیب چندانی نمی بیند. 

فرش ماشینی شنل
فرش شنل نقطه مقابل فرشهای شگی است و بر خلاف فرش‌های شگی پرز هایی بسیار کوتاه دارد ، فرشهای مدرن با گل‌های برجسته و دارای فرورفتگی از نوع شنل هستند . فرش‌های شنل با داشتن پرزهای کوتاه نرم و لطیف هستند و مانند فرشهای فریز قابلیت شست و شوی بالایی دارند .

فرش فانتزی شگی
فرش مدرن از نوع شگی یا پرز بلند نمونه ای از فرش‌های فانتزی است که در آن‌ها از الیاف پلی استر ، آکریلیک ، پشم و یا پلی پروپلین کمک گرفته شده است . در بین الیاف مختلف نخ پلی استر دارای محبوبیت و استفاده بیشتری است . از خواص مهم فرش مدرن شگی می‌توان به قابلیت استفاده در انواع فضاها مانند فضاهای اداری , منزل ، اتاق خواب ، به عنوان پادری و قالیچه و سایر فضاها اشاره کرد . بلندی پرز فرش شگی موجب ایجاد نرمی و حس گرما و آرامش می‌شود . اما ممکن است آلودگی در بین پرزها نفوذ کرده و به سختی از آن خارج شود ، از این رو لازم است هرازچندگاه فرش‌های شگی را تکان داده تا گرد و غبار از گره‌ها و عمق بافت خارج شود . فرشهای شگی به علت جذب آلودگی برای اتاق کودک توصیه نمی‌شود .


فرش وینتیج یا کهنه نما چیست ؟

                                                                      

فرش کهنه

در میان فرش ها ، فرش های دستباف قدیمی و در اصطلاح کهنه از ارزش بالایی برخوردار هستند. فرش های دستباف برخلاف فرش های ماشینی هر چقدر بیشتر از عمر آنها بگذرد و در اصطلاح هرچقدر پاخور آن بیشتر باشد قیمت و ارش بیشتری پیدا خواهد کرد و مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت. در زمانه ای زندگی می کنیم که گویی نمی توان بین سنت و مدرنیته یکی را انتخاب کرد! گاهی دوست داریم تمام عناصر قدیمی را از ذهن و زندگی مان بیرون بریزیم و جدیدترین ها را تجربه کنیم و برعکس گاهی به دنبال خاطرات گذشته و روزهایی می گردیم که می دانیم بازگشتی برایشان وجود ندارد. این موضوع در همه بخش های زندگی مان به خصوص در هنر بسیار دیده می شود. یک مثال ساده از این موضوع می تواند این باشد که در خانه های مدرن نشانه ای از وسایل و اکسسوری های قدیمی و عتیقه می بینیم و با خود فکر می کنیم که قرار دادن آن ها در کنار هم تضاد زیبایی رابه وجود خواهد آورد.

فرش کهنه نما چیست؟

از آنجا که فرش های دستباف کهنه بسیار ارزشمند هستند و قیمت بسیار بالایی هم دارند کسانی که در صنعت فرش فعالیت می کنند از فرش کهنه نما به عنوان جایگزین فرش هایی با قدمت بالا استفاده می کنند. کهنه نما کردن فرش نه تنها امروزه رایج است در گذشته نیز رواج داشته است.

در واقع فرش کهنه نما به فرشی گفته می شود که از روش های مختلفی به منظور دادن جلوه کهنه به فرش استفاده می شود در این روش ممکن است که رنگ اولیه فرش کم رنگ شود و یا اقداماتی انجام پذیرد که قسمت هایی از فرش ساییدگی بیشتری داشته باشد و به اصطلاح پاخور آن بیشتر باشد. در حال حاضر فرش کهنه نما مشتریان زیادی دارد و کسانی که این نوع از فرش ها را خریداری می کنند با علم و آگاهی از این که فرش کهنه نما در روندی غیر طبیعی تهیه شده است برای خرید فرش کهنه نما اقدام می کنند. این نوع فرش ها به سبب زیبایی خاصی که دارند جلوه ویژه ای را به منازل می بخشند.

فرش وینتیج چگونه تولید می شود؟

فرش کهنه نما در ایام گذشته هم مورد توجه بوده است و بسیاری از کسانی که فرش دستباف نو داشتند و از رنگ خام و زننده آن خوششان نمی آمد برای کهنه نما کردن فرش اقدام می کردند. روشی که در گذشته برای بدست آوردن فرش کهنه نما استفاده می شد بسیار آسان بود برای همین منظور فرش را در کوچه ، بازار و محل هایی که پر رفت و آمد بود زیر پای رهگذرها قرار می دادند و یا در جلوی آفتاب پهن کرده و یا به وسیله آب ، خاکستر و چوبک فرش را شستشو می کردند تا فرش کهنه نما بدست بیاید در حال حاضر نیز از روش ها جدیدی در کنار روش های سنتی برای کهنه نما کردن فرش ها استفاده می شود.

عمل دواشور کردن فرش

به یکی از روش هایی که برای تهیه فرش کهنه نما استفاده می شود ، عمل دواشور کردن گفته می شود. در حال حاضر دواشور کردن یکی از مهمترین روش هایی است که برای همین منظور استفاده می شود. در این روش از هیپوکلریت کلسیم که یک ماده شیمیایی است و در اصطلاح تجاری به آن سود و پودر سفید گری نیز گفته می شود برای دواشور کردن فرش استفاده می شود به این روش کلرینه کردن نیز گفته می شود و زمانی که از آن استفاده می شود الیاف و پشم فرش با از دست دادن فلس های خود حالت صیقلی پیدا می کند.

اندازه و دوام مناسب فرش کهنه نما

فرش کهنه نما در حال حاضر به عنوان یکی از انواع فرش های مدرن در صنعت فرش محسوب می شود و فرش کهنه نما در طرح ها و اندازه های مختلفی تولید می شود تا سلیقه تمامی مشتریان را تحت پوشش خود قرار دهد به همین دلیل شما با توجه به محلی که می خواهید فرش کهنه نما را استفاده کنید می توانید اندازه مورد نظر را انتخاب کنید و از این لحاظ هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت. با توجه به این که این فرش ها برای تبدیل شدن به فرش کهنه نما مراحل سختی را می گذرانند معمولا از انواع فرش هایی هستند که از دوام و عمر طولانی برخوردار هستند.

کاربرد فرش کهنه نما در دکوراسیون

مسلما در هر فضایی این فرش ها هستند که شیک و خاص را به وجود می آورند. به خصوص برای ما ایرانی ها فرش یکی از عناصر بسیار مهم و ضروری خانه مسوب می شود. اما ویژگی مهمی که فرش های وینتیج را پرطرفدار کرده در این است که با هر سبک دکوراسیون هماهنگی پیدا کرده و به خوبی در کنار وسایل و مبلمان های مدرن می نشینند.

بنابراین خانه چه به سبک مینیمال چیدمان شده باشد و چه به سبک سنتی، به راحتی با یک فرش وینتیج کامل شده و اصالت خاصی پیدا خواهد کرد. 

برای مشاهده جدید ترین طرح های فرش وینتیج می توانید به فروشگاه قالی کاشان مراجعه کنید .

تفاوت فرش ماشینی با گلیم فرش

                                                                                                     


در این مقاله با کارشناسان قالی کاشان همراه شدیم و از آن‌‌ها خواستیم تا تفاوت فرش با گلیم فرش را به طور کامل برایمان توضیح دهند. ما فکر می‌کنیم که این مقاله بیشتر برای آن‌هایی مناسب است که می‌خواهند برای منزل‌شان فرش یا گلیم بخرند، اما شک دارند که کدام یک برایشان مناسب‌تر است! خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند که با دانستن تفاوت های فرش با گلیم، خرید آگاهانه و آسان‌تری داشته باشید. پس در ادامه با ما همراه باشید.


مقایسه گلیم فرش و فرش ماشینی فانتزی

گلیم ها دارای ظاهری بسیار ساده و تشکیل شده از رنگ های شاد و طرح های بدون پیچیدگی می باشند. برای بافت این فرش ها نخ تار و پود را به هم می بافند و بدون پرز، فرش تولید می شود. گلیم فرش های ماشینی نسبت به فرش ماشینی فانتزی دارای تفاوت هایی هست که در طرح، شانه و تراکم فرش ،نوع بافت و نوع مواد اولیه خواهد بود و همچنین میخواهیم به برخی از خصوصیات اشاره کنیم که در این دو نوع محصول به صورت متفاوت خواهد بود.


مقایسه بین دو نوع فرشی که تفاوت های بسیاری با هم دارند، بسیار پیچیده نیست. شاید شما هم اگر در وهله اول به این دو نوع فرش در کنار هم نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که با هم تفاوت هایی دارند، اما این تفاوت ها عمدتا در چیست؟


 گلیم سریع بافته میشه اما فرش نه!

گفتیم که گلیم‌ها تخت‌بافی می‌شوند. این تخت بافی سرعت تولید آنها را بالا می‌برد. برخلاف فرش‌های دستباف که سرعت تولید آنها بسیار کم است. این تفاوت فرش با گلیم تاثیر تعیین کننده‌ای نیز بر روی ارزش آن‌ها دارد.

به طور کلی در گلیم‌ها روش بافت خیلی ساده‌تر از فرش می‌باشد. به عنوان مثال در فرش‌ها به ازای هر رج 100 تا 200 گره خورده می‌شود ولی در گلیم‌ها این اتفاق نمی‌افتد و گلیم‌ها ساده‌بافی می‌شوند.

البته خود گلیم‌ها نیز انواع مختلفی دارند که هر یک دارای تکنیک‌ها و روش بافت مخصوصی هستند. مثلا:

  1. گلیم سوزنی باف
  2. گلیم شیرکی پیچ
  3. گلیم ساده بافی
  4. گلیم سوماک
  5. گلیم حصیربافی
  6. گلیم بافت دو پیچی
  7. گلیم کردی خراسان
  8. گلیم گبه قشقایی (گلیم عروسکی)

نوع بافت گلیم فرش و فرش فانتزی

بافت گلیم فرش به این صورت است که یک پود و یک تار را از زیر و روی یکدیگر رد می کنند و به همین صورت طرح نهایی به صورت هدفمند بافته می شود. پود ضخیم تر از نخ تار است. اما در فرش های فانتزی علاوه بر بافت تار و پود، نخ خاب هم بافته می شود.

در بافت ماشینی، گره ها مشابه انواع دستباف زده می شوند و در اصل گره واقعی نیستند.

نوع بافت فرش ماشینی فانتزی نسبت به گلیم فرش ها بسیار بهتر و پیشرفته تر است.


دکوراسیون جدید، آخرش فرش یا گلیم؟

احتمالا تا حالا متوجه شده‌اید که چرا فرش نسبت به گلیم ارزش بیشتری دارد. گلیم مثل فرش نفیس و فاخر نیست، چون هم سرعت بافت گلیم از فرش بیشتر است و هم مواد اولیه برای تولید گلیم کمتر از فرش می‌باشد!

اما با این وجود استفاده از گلیم در دکوراسیون مدرن و امروزی بسیار رایج بوده و توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی را به خود جلب کرده است. چرا؟ به خاطر همان نقشه‌های ساده! چون نقشه‌های ساده گلیم کاملا با دکوراسیون مدرن و امروزی تطبیق دارد.

البته استفاده از گلیم در دکوراسیون کلاسیک و سنتی هم بسیار مورد توجه است. عملا این به شما بستگی دارد که چه گلیمی با چه ترکیب رنگ و چه  نقشه‌ای را برای دکوراسیون منزل‌تان انتخاب کنید.

امروزه این مسئله حتی در مورد فرش هم صدق می‌کند. هرچند که کاربرد فرش در دکوراسیون بیشتر برای سبک‌های کلاسیک و سنتی مناسب است، اما استفاده از آن در دکوراسیون مدرن نیز امکان‌پذیر است.

فرش کلاسیک چیست ؟

فرش کاشان قالی کاشان فرش کلاسیک سنتی ایران


یکی از انواع دسته های فرش ، فرش های کلاسیک هستند . واژه کلاسیک در اصل به معنای درجه یک . باکیفیت است . اما در حیطه فرش معنای دیگری دارد . در فرش های ماشینی برای نشان دادن فرش هایی از این واژه استفاده می شود که طرح و نقشی سنتی و اصیل دارند و به شکل فرش های دیرینه ایرانی بافته شده اند . همانطور که گفتیم، فرش کلاسیک از نظر طرح و رنگ با سایر انواع فرش  متفاوت است. طرح این فرش الگوها و نقوش تکرار شونده دارد و دارای حاشیه مشخص است. نقش و گل های ریز با شمار زیاد نیز در طرح این فرش ها کاملا مشهود هستند.

از انواع طرح های فرش کلاسیک به درختی، افشان، خشتی، بته جقه و غیره اشاره می کنیم. امروزه فرش کلاسیک را در خانه های کلاسیک و سنتی و نیز در خانه های مدرن به کار می برند. زیبایی و پیچیدگی طرح، نقش های تکرارشونده و رنگ های آرام و ملایم این فرش ها سبب می شود که در هر دکوری به چشم بیایند و فضا را زیبا کنند.


تطابق فرش های کلاسیک با دکوراسیون 

تاثیر فرش بر زیبایی دکوراسیون امری است آشکار شده و مبرهن ، انتخاب یک کف پوش مناسب با محیط می تواند به زیبایی سبک معماری بیافزاید و در عین حال انتخابی غلط و نادرست میتواند فضای خانه را ناآرام و نازیبا جلوه دهد . فرش های کلاسیک متناسب برای فضاها و معماری های کلاسیک هستند .

اگر قرار باشد طبق قاعده کلی دکوراسیون مدرن پیش بروید، باید فرشی کاملا منطبق با دکوراسیون انتخاب کنید. فرش‌های دکوراسیون‌ مدرن به شدت از فرش‌های اصیل و کلاسیک دور هستند اما شما می توانید با ابتکار و خلاقیت خود جایی را برای فرش‌های کلاسیک در خانه ای مدرن باز کنید!


تنوع فرش های کلاسیک ماشینی 

اگر کمی با دنیای فرش آشنایی داشته باشید حتما میدانید که هرچقدر تراکم و تعداد شانه فرش ماشینی بیشتر باشد کیفیت و ظرافت آن هم بالاتر میرود .این روزها در بازار فرش ماشینی سنتی و کلاسیک فرشهای ظریف و ریز بافتی تولید میشوند  مانند فرش های 1200شانه  و 1500شانه  که تراکم آنها به 3600 هم میرسد .چنین فرش هایی با نقشه و طرح کلاسیک و سنتی که از فرش های دستبافت ایرانی الهام گرفته است ظاهری فریبنده ،ظریف و زیبا ارائه میکنند .انواع فرش ها ی ماشینی کلاسیک در ابعاد، رنگ ها و تراکم های مختلف در بازار های فرش وجود دارند.پس اگر به دنبال فرش کلاسیک برای اتاق پذیرایی و سالن بزرگ خود هستید با انتخاب این مدل از فرش های کلاسیک ماشینی به سادگی میتوانید فضایی کلاسیک در اختیار داشته باشید.