فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

انواع فرش ماشینی مدرن

                                                         فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش مدرن انواع فرش جدید


معرفی فرش های مدرن

تنوع انواع فرش‌ها به گونه‌ای ست که توانایی پاسخ به نیازهای مختلف وجود دارد و تولید انواع فرشهای سنتی ، کلاسیک ، مدرن و فانتزی در صورت انتخاب درست می‌تواند تغییرات مد نظر را به‌خوبی نشان دهد . اما فرش مدرن که موردبحث ما در این نوشتار است ، از جدیدترین انواع بافته‌هایی هستند که به علت تفاوت فاحش با انواع قبل به خوبی جای خود را در منازل ایرانیان پیدا کرده‌اند .  طرفداران اصلی فرش های مدرن جوانان هستند و این محصول به خوبی می‌تواند سلیقه تمام جوانان و نوجوانان را در بر گیرد . در ادامه این مقاله سعی بر آن است که تمامی نکات اولیه در مورد شناخت فرش ماشینی مدرن به همراه خصوصیات آن‌ها ارائه شود . امید است با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی در حیطه فرش های ماشینی مدرن کسب نمایید .

فرش مدرن چه فرشی است؟

فرش‌های ماشینی که در حال تولید هستند از نظر طرح و نقشه به دو دسته کلی فرش سنتی و فرش کلاسیک یا مدرن قابل تقسیم بندی هستند . طرح های کلاسیک، طرح هایی هستند که طراحان به صورت جدید با تلفیق خلاقیت خود با طرح های اصیل فرش ایرانی می آفرینند. اما فرش های مدرن را همه شما در بازار فرش ماشینی دیده اید. اما شاید تفاوت آنها را ندانید و اسم آنها را با توجه به مدل آنها نشنیده باشید.

امروزه از دکوراسیون های مدرن استقبال زیادی شده است، و اکثر افراد به دور از تجملات دوست دارند محیط زندگی خود را به صورت مدرن بچینند. برای این نوع دکوراسیون ، فرش های مدرن مناسب بوده و می توانید ، متناسب با تم رنگی محیط خانه تان از فرش های مدرن خریداری کنید. هم برای دکور شما مناسب هست و هم اینکه از لحاظ قیمت بسیار ارزان تر از فرش های ماشینی طرح کلاسیک است. مهم‌ترین طراحی‌های سنتی ، طرح‌های اسلیمی با داشتن شاخه و برگ و گلبرگ ظریف و متعدد ، بته جقه‌هایی که در هنر اسلامی و تاریخی زیاد دیده می‌شود و غیره است . اما دسته دیگر که فرش‌های مدرن و کلاسیک نام دارند در طی چند سال اخیر طراحی و وارد بازار فروش فرش شده‌اند ، با وجود جدید بودن مورد استقبال زیادی قرار گرفته و این موضوع نوید از خالی بودن طرح‌های فانتزی و مدرن در دنیای فرش می‌دهد .

فرش مدرن و فانتزی با الهام گرفتن از تمام اشکال هندسی بافته شده و داشتن رنگ های شاد و جذاب از ویژگی این بافته‌ها است . پرفروش‌ترین طراحی‌های مدرن شامل فرش های مدرن آبی آسمانی ، فرش با رنگ زمینه صورتی ، بنفش ، سفید ، قرمز و ... بوده است . چندین دسته از این محصولات که توسط عموم تولیدکنندگان فرش تولید و روانه بازار می‌شوند و نزد خریداران شناخته شده تر هستند ، فرش شگی ، فرش شنل ، فرش فریز ، انواع فرش‌های اتاق بچه یا اصطلاحاً عروسکی هستند . البته با تولید فرش ترک نیز ، این محصول به گروه فرش های مدرن افزوده شد . رنگ زمینه در این نوع فرش‌ها بسیار جلب توجه کننده است از همین رو هنگام خرید باید به داشتن هارمونی رنگ زمینه فرش با سایر وسایل دقت نمود .

 انواع فرش ماشینی مدرن

معروف‌ترین نوع فرشهای مدرن فرش‌های شگی ، فرش‌های فریز ، فرش‌های پرز بلند ، فرش‌های عروسکی و فرش مدرن ترک هستند . در این قسمت بیشتر با انواع فرشهای مدرن و ویژگی هر کدام آشنا می شویم .

تا قبل از تولید فرش های مدرن کف پوش مناسبی برای اتاق کودکان در دسترس نبود ، اما فرشهای مدرن با ارائه طرح عروسکی و کودکانه تمام کف پوش های اتاق کودکان را به خود اختصاص داده‌اند . ویژگی‌هایی مانند شاد بودن طرح ، عدم حساسیت ، لطافت در بافت و الیاف ، قابلیت شست و شوی بالا و عدم جذب آلودگی از ویژگی‌های مهم فرشهای مدرن عروسکی است .  

جنس فرش کودک از جمله مهم ترین مواردی است که هنگام انتخاب باید به آن دقت شود. فرش کودک باید نرم و قابل شست و شو باشد. پوست بچه ها حساس است و نباید با فرش های زبر و خشن آنها را اذیت کرد. هم چنین فرش کودک نباید پرز بدهد ، زیرا ریه بچه ها حساس است و نخ های فرش نباید، پرز بدهد و باعث مریضی بچه ها شود. و سبب آلرژی گردد.

فرش فریز

این فرش بسیار مشهور است، و جز فرشهای مدرن است. این فرش را برای اینکه از ظاهر بشناسید باید بگویم شبیه گلیم فرش است و پرز ندارد. جنس این فرش از جنس الیاف مصنوعی است. تفاوتی که با سایر فرش های این دسته دارد این است که ، بسیار مقاوم است زیرا پرزی ندارد که در اثر رفت و آمد تخته شود. فرش فریز از دو نخ تار و پود تشکیل شده است، و نخ پرز ندارد. این نوع فرش را می توان در جاهای پررفت و آمد استفاده کرد و قابلیت شست و شوی بالایی داشته و هنگام شست و شو آسیب چندانی نمی بیند. 

فرش ماشینی شنل
فرش شنل نقطه مقابل فرشهای شگی است و بر خلاف فرش‌های شگی پرز هایی بسیار کوتاه دارد ، فرشهای مدرن با گل‌های برجسته و دارای فرورفتگی از نوع شنل هستند . فرش‌های شنل با داشتن پرزهای کوتاه نرم و لطیف هستند و مانند فرشهای فریز قابلیت شست و شوی بالایی دارند .

فرش فانتزی شگی
فرش مدرن از نوع شگی یا پرز بلند نمونه ای از فرش‌های فانتزی است که در آن‌ها از الیاف پلی استر ، آکریلیک ، پشم و یا پلی پروپلین کمک گرفته شده است . در بین الیاف مختلف نخ پلی استر دارای محبوبیت و استفاده بیشتری است . از خواص مهم فرش مدرن شگی می‌توان به قابلیت استفاده در انواع فضاها مانند فضاهای اداری , منزل ، اتاق خواب ، به عنوان پادری و قالیچه و سایر فضاها اشاره کرد . بلندی پرز فرش شگی موجب ایجاد نرمی و حس گرما و آرامش می‌شود . اما ممکن است آلودگی در بین پرزها نفوذ کرده و به سختی از آن خارج شود ، از این رو لازم است هرازچندگاه فرش‌های شگی را تکان داده تا گرد و غبار از گره‌ها و عمق بافت خارج شود . فرشهای شگی به علت جذب آلودگی برای اتاق کودک توصیه نمی‌شود .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد