فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش گرد و بیضی

فرش های گرد و بیضی از فرش های پرطرفدار در بین محصولات کاشان هستند.  بسیاری از مشتری های باسلیقه فرش کاشان ، علاقه دارند که مبلمان منزل خود را به صورت گرد بچینند. علاوه بر اینکه برخی از مبلمان ها اساسا برای گرد چیده شدن طراحی شده اند.

اگر از این دسته افراد هستید، پیشنهاد مجموعه قالی کاشان این است که از فرش های گرد و بیضی برای پهن کردن در وسط مبلمان خود استفاده کنید. مطمئن باشید از این که فرش گرد و بیضی چه جذابیتی به مبلمان و دکوراسیون شما می بخشد، متعجب خواهید شد.

فرش گرد و بیضی، فضاهای با ابعاد غیراستاندارد را می پوشاند

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که فضایی در خانه داشته باشید که با هیچ یک از ابعاد استاندارد فرش پوشانده نشود. در این موارد، اگر فرش مستطیلی بیندازید که قسمتی از فضا را پوشانده و قسمتی خالی بماند، نمای زیبایی به فضای شما نمی دهد.

البته اگر از جمله کسانی هستید که می خواهید به اصطلاح گوش تا گوش خانه را فرش کنید، می توانید فرش با ابعاد دلخواه خود را به مجموعه قالی کاشان سفارش دهید. مشاوره در جهت انتخاب مناسب ترین فرش برای فضای شما و تهیه سفارشی فرش مورد نظرتان در کمترین زمان ممکن از ویژگی های خرید فرش با اندازه سفارشی از مجموعه قالی کاشان است.

یک راه دیگر برای کسانی که با سیستم کمتر سنتی زندگی می کنند، برای پوشاندن فضاهایی با ابعاد غیراستاندارد، همان طور که گفتیم، استفاده از فرش گرد و بیضی است. تفاوت فاصله دیوارها از طرفین فرش، در فضاهایی که از فرش گرد و بیضی استفاده می کنند، چندان به چشم نمی آید. همین ویژگی، این فرش ها را برای فضاهای با ابعاد غیراستاندارد، مناسب تر می کند.

این ویژگی مثبت در فضاهایی که به شکل مستطیل یا مربع نیستند، بیشتر به چشم می آید. هرچند شما در این موارد هم می توانید با سفارش فرش یکپارچه از مجموعه قالی کاشان، کل فضا را به صورت گوش تا گوش فرش کنید، اما فرش گرد و بیضی هم انتخاب مناسبی برای چنین فضاهایی است.

توجه داشته باشید که در هر دو مورد، این که شما کدام راهکار را انتخاب کنید، بستگی به سبک زندگی و سلیقه شما دارد و هیچ کدام از راهکارها (فرش سفارشی یا فرش گرد) نسبت به دیگری برتری ندارد.

فرش گرد و بیضی، متفاوت و به روز

حتما با ما هم عقیده هستید که فرش گرد و بیضی، نسبت به شکل مستطیلی فرش، به روز تر است. بنابراین، این فرش های زیبا، چه فضای خانه شما شرایط خاصی داشته باشد، یا خیر، خانه شما را شیک و امروزی می کند.

حتی اگر از آن دسته از افرادی هستید که تمام خانه را فرش کردن، مناسب سبک زندگی شما است، باز هم می توانید از فرش های گرد و بیضی استفاده کنید. کافی است کف اتاق مورد نظر خود را موکت کنید و در وسط آن یک فرش گرد زیبا و چشم نواز پهن کنید.

پیش از خرید فرش گرد و بیضی به نکات زیر توجه نمایید


مسئله ای که باید در نظر گرفت، این است که برای تمامی طرح های فرش ماشینی کاشان، فرش گرد و بیضی وجود ندارد. اما جای نگرانی نیست. اگر فرشی مستطیلی شکلی را برای فضای خانه خود انتخاب کرده اید و حالا می خواهید یک فرش گرد هماهنگ با آن سفارش دهید، با مجموعه قالی کاشان در میان بگذارید.

این مجموعه، فرش سفارشی شما را در صورت نیاز طراحی می کند و می بافد. اگر کمی خوش شانس باشید، این طرح پیش از این توسط دیگر مشتری های وفادار قالی کاشان سفارش داده شده و طراحی آن موجود است که این امر می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.

هم اکنون فرش مورد نظر خود را به ما سفارش دهید تا ما دست به کار شویم. مجموعه قالی کاشان آرزو دارد بهترین خاطره را از خرید اینترنتی فرش برای شما خریدار محترم و مشکل پسند بسازد.

فرش 700 شانه کاشان

خرید فرش 700 شانه کاشان


برای خرید فرش 700 شانه کاشان به این نکته توجه کنید که این فرش باید در هر یک متر از عرض فرش 700 گره داشته باشد. و تراکم استاندارد یک فرش 700 شانه برابر 2100 می باشد. اگر چه فرش 700 شانه تا تراکم 2550 هم بافته می شود که این کار بر کیفیت و زیبایی فرش 700 شانه می افزاید.

همانطور که در مقاله "راهنمای جامع خرید فرش ماشینی کاشان" اشاره کردیم، برخلاف طرح فرش که تاثیر چندانی در قیمت فرش ندارد، مقدار تراکم و شانه فرش نه تنها یکی از مهمترین فاکتورها در قیمت فرش ماشینی است بلکه تاثیر مستقیمی بر کیفیت و کارایی و حتی طول عمر فرش دارد!

مراقب کلاهبرداران باشید!


در هنگام خرید فرش ماشینی 700 شانه به این نکته دقت کنید که فرش 700 شانه با فرش "طرح 700 شانه متفاوت است، علاوه بر این در بازار فروش فرش ماشینی بارها دیده شده که فروشندگانی با هدف سودجویی بیشتر با جعل برچسب پشت فرش، فرش های ماشینی با تراکم 500 شانه (که معروف به "فرش طرح 700 شانه" است) را به عنوان فرش 700 شانه به فروش می رسانند!

برای آشنایی دقیق تر با شیوه های شناخت و بررسی صحت اطلاعات درج شده در پشت فرش (از جمله شانه و تراکم، جنس نخ خاب و ...) می توانید به مقاله "آموزش جامع خرید فرش ماشینی کاشان" مراجعه کنید.

مزایای خرید فرش ماشینی 700 شانه کاشان


مزیت اول: قیمت اقتصادی!


همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم فرش 700 شانه از لحاظ قیمت جزو دسته فرش های نسبتا ارزان و یا به بیان دیگر اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد. قیمت این فرش گرچه نسبت به فرش 500 شانه بالاتر است اما نسبت به فرش های 1000 و 1200 و 1500 شانه قیمت به مراتب پایین تری دارد!

مزیت دوم: نرمی و لطافت بیشتر فرش!


اگر می خواهید وقتی روی فرش راه می روید و یا می نشینید از نرمی و لطافت آن لذت ببرید فرش 700 شانه نسبت به فرش ها با شانه و تاکم بالاتر، رضایت بیشتری برای شما ایجاد می کند!

مزیت سوم: بازگشت پذیری بیشتر!


نکته مهم و قابل توجه در خصوص فرش های 700 شانه اینجاست که چون نخ فرش های 700 شانه نسبت به فرش های 1000 و 1200 شانه از ضخامت بیشتری برخودار است، بازگشت پذیری فرشهای 700 شانه بیشتر از فرش های با شانه و تراکم بالاتر است.

بنابراین اگر فرش شما قرار است پاخور زیادی داشته باشد (مثل مساجد و اماکن عمومی) و یا زیاد اهل تغییر دکوراسیون و یا اسباب کشی هستید و می خواهید که پس از سالها فرش شما نرمی و لطافت و زیبایی خود را حفظ کند شاید فرش 700 شانه گزینه بهتری برای شما باشد.

پیش از خرید فرش 700 شانه کاشان نکته زیر را در نظر بگیرید


اگر قصد خرید فرش 700 شانه کاشان را دارید قبل از خرید به این نکته هم توجه کنید که این نوع فرش با اینکه نسبت به فرش 500 شانه از ظرافت نقش و زیبایی بیشتری برخوردار است اما با تمام مزایایی که در بالا به آن اشاره شد، در مقایسه با فرش های 1000 و 1200 شانه از ظرافت نقش و زیبایی کمتری برخوردار است!

پس اگر ظرافت و زیبایی فرش از تمام موارد ذکر شده در بالا برای شما اولویت بیشتری دارد شاید بهتر باشد که به فکر خرید فرش های ماشینی 1000 شانه، یا 1200 شانه  باشید، و یا حتی اگر توان مالی بالایی دارید و به دنبال فرش ماشینی "دستبافت گونه هستید فرش های 1500 شانه کاشان گزینه بهتری برای شما خواهد بود!

چرا از سایت قالی کاشان خرید کنم؟


در سایت قالی کاشان شاهد مجموعه ای نفیس از برترین فرش های 700 شانه از سرشناس ترین و مطرح ترین برندهای فرش ماشینی کاشان هستید و می توانید ضمن مشاهده و مقایسه این فرش ها با هم، فرش مورد نظر خود را به صورت مستقیم از کارخانه تولید کنند و به قیمت درب کارخانه خریداری کنید، و با ارسال رایگان در اسرع وقت تحویل بگیرید!

مجموعه قالی کاشان با اعتماد کامل به کیفیت و مرغوبیت بالای فرش های عرضه شده در این سایت، با افتخار علاوه بر گارانتی 120 ماهه فرشهای خریداری شده ، خریدهای شما را شامل ضمانت بازپرداخت وجه نیز می کند!

فرش 1000 شانه کاشان

یکی از وسایل مهم از وسایل موجود در خانه شما فرش است . فرش در زیبایی خانه شما و سلامتی افراد منزل تاثیر به سزایی دارد. هنگام خرید فرش ماشینی نکات خرید فرش  را باید در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب دقیق و مناسب داشته باشید. یکی از این نکات مهم شانه فرش ماشینی شما است. در این مقاله قصد داریم شما را با فرش 1000 شانه بیشتر آشنا کنیم.

فرش 1000 شانه کاشان زیبا و چشم نواز

فرش 1000 شانه کاشان به دلیل ریزبافت بودن، در مقایسه با فرش 700 شانه، بسیار بیشتر مورد استقبال خریداران فرش ماشینی قرار می گیرد. این ریزبافتی فرش، امکان بافت نقشه های فرش دستبافی را که با رجشمار بالا و با گلها و نقوش بسیار ریز و ظریف طراحی شده اند، به تولیدکنندگان فرش می دهد. از اینرو برای بیان اینکه نقشه های فرش دستباف بر روی فرش ماشینی 1000 شانه بافته می شوند، برخی فروشندگان و تولیدکنندگان از اصطلاح فرش دستباف نما استفاده کرده اند.

فرش 1000 شانه کاشان، نسبت به فرش های 1200 شانه خاب بیشتری دارند

با توجه به آن چه در بالا بیان کردیم، شاید فکر کنید که هر چه شانه فرش بیشتر باشد و فرش ریزبافت تر باشد، فرش دارای خاب بهتری و بیشتری است. حقیقت این است که با افزایش شانه فرش، نخ خاب آن کوتاهتر می شود. این مسئله به دلیل برخی مسائل تکنیکی اتفاق می افتد.

بسیاری از خریداران ترجیح می دهند که بر روی فرشی که ارتفاع نخ خاب آن بیشتر و راحت تر و نرم تر است، راه بروند، بنشینند یا دراز بکشند. اگر از این جمله خریداران هستید، فرش با تراکم بالا ( مانند فرش های 1200 شانه و 1500 شانه) برای شما مناسب نیست.

فرش 1000 شانه را می توان نقطه میانی ریزبافت بودن فرش و نرمی فرش دانست. بنابراین بهترین انتخاب برای خریدارانی است که به هر دو فاکتور به یک اندازه اهمیت می دهند و ترجیح می دهند که یکی را فدای دیگری نکنند.
مجموعه قالی کاشان، در یک مقاله آموزشی به طور مفصل به ویژگی های فرش 1000 شانه کاشان پرداخته است. این که چگونه شانه و تراکم فرش را تشخیص دهید، چگونه دست متقلب ها را بخوانید و نکات تکمیلی درباره مزایا و معایب استفاده از فرش 1000 شانه کاشان را می توانید در مقاله فرش 1000 شانه کاشان در آکادمی فرش مجموعه قالی کاشان مطالعه نمایید.

پیش از خرید فرش 1000 شانه کاشان به نکته زیر توجه نمایید

همان طور که گفته شد، فرش 1200 شانه، نسبت به فرش 1000 شانه، تراکم بالاتری دارد و از نظر بصری زیباتر است. و البته قیمت بیشتری هم دارد. اگر به دنبال خرید یک فرش بسیار ریزبافت هستید، فرش های 1200 شانه و فرش های 1500 شانه ما را هم از نظر بگذرانید.

علاوه بر این، فرش 700 شانه، نسبت به فرش 1000 شانه، ارتفاع خاب بیشتری دارد. اگرچه میزان بلندی خاب فرش 1000 شانه از نظر بیشتر خریداران، مناسب است، اگر تمایل دارید که فرش شما بسیار زیاد نرم و برای نشستن و خوابیدن بسیار زیاد راحت باشد، شاید فرش 700 شانه و یا حتی فرش 500 شانه برای شما انتخاب بهتری باشد. می توانید پیش از تصمیم نهایی، فرش های 700 شانه مجموعه قالی کاشان را هم از نظر بگذرانید.

اگر با در نظر گرفتن تمام نکات گفته شده در این مقاله، همچنان تمایل دارید محیط اطراف خود را با یکی از فرش های زیبا و چشم نواز 1000 شانه کاشان تزیین کنید، همین الان از گالری فرش 1000 شانه قالی کاشان ، فرش مورد نظر خود را سفارش دهید تا در کمترین زمان، آن را در هر مکانی که خواستید، تحویل بگیرید.

تاریخچه فرش ایرانی


تاریخچه فرش ایرانی

فکر کردم برای علاقمندان به فرش جالبه که با تاریخچه فرش ایرانی آشنا بشن. در این مطلب درباره فرش ایرانی و تاریخچه اون صحبت می کنم. درباره فرش پازیریک که قدیمی ترین فرش کشف شده در ایران است و فرش بهارستان که قدیمی ترین فرش زربافت کشف شده ایرانی است. در ادامه درباره فراز ها و نشیب های تولید فرش در دوره های مختلف تاریخی صحبت می کنم. حتما در آینده و با بیشتر شدن اطلاعاتم درباره فرش ایرانی شما رو هم در جریان می گذارم تا با هم از این دانسته ها لذت ببریم.


تاریخچه فرش

فرش ایران دارای تاریخی بسیار طولانی است، در ایران از دیرباز بافتن انواع فرش متداول بوده و انگیزه ای اجدادی داشته است. به نوشته مورخان، جهانگردان، جنگجویان و آثار مکشوفه از گذشتگان گویای آن است که فرشبافی به صورت هنری دستی ، مردمی ، روستایی و عشایری در ایران سابقه بس دراز دارد.


فرش پازیریک

فرش دستبافت ایرانی در سال ۱۹۴۹ در دومین مرحله کاوشهای باستان شناس روسی، رودنکو در منطقه پازیریک کشف و به نام فرش پازیریک نامیده شد.

رودنکو در کتابی که به مناسبت این اکتشافات در سال ۱۹۵۳ در روسیه منتشر کرد، درباره فرش مکشوفه توضیحات مفصلی نگاشت و آن را صراحتا کار ایران و قدیمی ترین فرش ایرانی در دنیا بیان نمود. او نوشت: “بدون اینکه بتوانیم به طور حتم بگوییم این فرش کار کدامیک از سرزمین های ماد، پارت(خراسان قدیم) یا پارس است، تاریخ فرش مذکور و پارچه هایی که در پازیریک کشف شد قرن پنجم و یا اوایل قرن چهارم پیش از میلاد تشخیص داده می شود.” سپس او اضافه می کند: “تاریخ این قالی از روی شکل اسب سواران معلوم می شود. طرز نشان دادن اسبهای جنگی که به جای زین قالی بر پشت آنها گسترانده اند و پارچه روی سینه اسب از مشخصات آشوریها می باشد اما در روی فرش پازیریک ریزه کاریهای مختلف و طرز گره زدن دم اسبها ، در نقوش برجسته تخت جمشید نیز دیده می شود.”


فراز و فرود قالی ایرانی

در زمان تسلط مغولها (قرن سیزدهم و چهاردهم میلادی) قالی بافی به سطح بسیار رفیعی از زیبایی و تکنیک رسید. شکوفایی این صنعت شاید با حکومت غازان خان (۱۳۰۷-۱۲۹۵ میلادی) مصادف بود.

اما اوج قالی کلاسیک ایرانی را که از آن با رنسانس قالی ایران یاد می شود، زمان سلاطین صفوی (۱۷۲۲-۱۴۹۹ میلادی) به ویژه زمان حاکمیت شاه طهماسب اول (۱۵۸۷-۱۵۲۴ میلادی) و شاه عباس کبیر (۱۶۲۹-۱۵۸۷ میلادی) ثبت کرده اند. از این دوران حدود ۳۰۰۰ تخته فرش به یادگار مانده که در موزه های بزرگ دنیا و یا در مجموعه های شخصی نگهداری می شوند.

در این دوران در کنار قصرهای پادشاهان کارگاههای قالی بافی بنا شد و مراکز گوناگون که قبلا در تبریز ، اصفهان ، کاشان ، مشهد ، کرمان ، جوشقان ، یزد ، استرآباد ، هرات و ایالات شمالی نظیر شیروان ، قره باغ و گیلان وجود داشتند توسعه و رونق بیشتری گرفتند.

در همان زمان ، نقاشان و نگارگران بلندپایه طرحهای خلاصه شده و ترکیبی ترنج در وسط قالی و لچکها را در آن وارد کردند. یعنی همان طرحی که قبلا به زیباترین وضعی در قرن پانزدهم روی جلد کتابهای ارزشمند به کار می رفت.

با اشغال کشور بوسیله افغانها (۱۷۲۲-۱۷۲۱ میلادی) این صنعت و هنر رو به انحطاط گذاشت.


ورود فرش ایرانی به بازارهای اروپایی

در قرن نوزدهم قالیهای ایرانی ، بویژه فرشهای نفیس ناحیه تبریز به اروپا راه یافتند. از سوی کشورهای اروپایی نمایندگانی به تمام کشورهای مشرق زمین گسیل شدند و با رقابت بسیار فشرده کلیه فرشهای کهنه و عتیقه را گردآوری کرده به قسطنطنیه که هنوز هم مهمترین بازار قالی مشرق زمین بود فرستادند.

با به پایان رسیدن منابع فرشهای کهنه ، شرکتهای انگلیسی (زیگلر ۱۸۸۳ م) آمریکایی و آلمانی به طور نامحدود اقدام به تاسیس کارگاههایی در تبریز ، سلطان آباد(اراک) ، کرمان کردند. این روال تا جنگ جهانی اول که تولید قالی به طور قابل توجهی افزایش یافته بود ادامه داشت.


از فرش پازیریک تا فرش بهارستان

پروفسور «رودنکو» کاشف «فرش پازیریک» معتقد است که قالی مذکور کار مردم ماد یا پارس و پارت (خراسان بزرگ) است. توجه به نقش های مشابه و هم زمان این فرش در ستون های تخت جمشید نیز این نظریه را تایید می نماید. آثار دیگری از جمله نقاشیهای برخی هنرمندان قرون وسطی حاوی نقش قالیهایی است که گفته اند بافت ایران بوده است . برخی مورخان که درباره حمله رومیان به ایران تاریخ نگاری کرده اند، قالی را از جمله غنایمی که در این غارت به دست آورده شده، قید نموده اند و نیز منابع یونانی از قالیهای زربفت ایران یاد کرده اند. «فرش بهارستان» با آن همه هنرمندی که به تأیید روایات مختلف، در بافت آن به کار رفته بوده اگر چه گاه در تعریف از آن راه اغراق پیموده شده، اما خود نشانگر پیشرفت صنعت فرشبافی و صنایع جنبی از جمله طراحی و رنگرزی در ایران قدیم می باشد. فرش به عنوان نمودی از فکر و اندیشه بشری و متاثر از حس نوجویی او در طول تاریخ خود با نشیب و فرازهایی روبرو بوده که گاه با فراغت فکری هنرمندان و محیط مناسبی که برای رشد و شکوفایی هنر ایشان ایجاد گردیده به حد اعلای خود رسیده و گاه صدماتی که بر اثر مصائب طبیعی و غیر طبیعی بر پیکر جامعه وارد شده، آن را به دوره نهفتگی و خمود سوق داده است.