فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش کودک

فرش کودک کلاریس طرح داستان لک لک ها محتشم کاشان – کد 07فرش کودک طرح باب اسفنجی و پاتریک بزرگمهر کاشان – کد 1541

دنیای زیبای فرش کودک

فرش کودک یکی از پر جاذبه ترین انواع فرش ماشینی است. طرح های رنگارنگ و زیبای فرش های عروسکی می توانند حتی بزرگسالان را جذب خود کنند و آن ها را به دنیای خاطرات شیرین کودکی شان بازگردانند. اگر شما هم مثل من عاشق این دنیای جذاب هستید، گشتی در طرح های متنوع فرش کودک در مجموعه قالی کاشان بزنید.

البته که قرار نیست شما از فرش کودک که خریداری می کنید، لذت ببرید. فرش کودک یکی از کالاهایی است که خریدار آن متفاوت از استفاده کننده از آن است. بنابراین شما نیاز دارید با ویژگی های یک فرش کودک خوب آشنا شوید تا بتوانید فرش مورد علاقه فرزندتان را خریداری کنید.

در این مطلب، شش دلیل ارائه می کنیم که چرا فرش کودک برای اتاق کودک شما مناسب تر است. علاوه بر این به این مسئله می پردازیم که چگونه بین طرح های متنوع فرش کودک که برندهای مختلف فرش آن را تولید کرده اند، فرش دلخواه کودک خود را تهیه کنید.

چه کسانی این مطلب درباره فرش کودک را بخوانند؟

هرچند خواندن این مطلب برای تمامی علاقمندان به فرش ماشینی خالی از لطف نیست، اما به طور خاص این مطلب را برای پدر و مادرهایی آماده کرده ایم که قصد خریدن فرش برای اتاق کودک خود دارند. شما والدینی که منتظر تولد فرزندتان هستید و به این فکر می کنید که چه نوع فرش با چه طرحی برای اتاق کودک شما مناسب است. یا فرزندتان تازه به دنیا آمده است، مقداری از وسایل مورد نیازش را خریده اید و آن ها در اتاق کودک خود چیده اید و فکر می کنید جای یک فرش زیبا در اتاق کودک تان خالی است.

ممکن است چند سالی از تولد فرزندتان گذشته باشد و به فکر تغییر دکوراسیون خانه افتاده باشید. شاید هم به خانه بزرگتری نقل مکان کرده اید و وقتش رسیده است که یک اتاق مستقل برای کودک خود فراهم کنید. البته فرش کودک گزینه خوبی هم برای جایزه دادن به فرزند دلبندتان در ازای انجام کارهای خوب یا به دست آوردن پیشرفت های چشمگیر است.

در این شرایط معمولا سوالاتی درباره فرش اتاق کودک تان به ذهنتان خطور می کند. مثلا از خود می پرسید که آیا فرش عروسکی مخصوص اتاق کودک خود خریداری کنم یا فرش هماهنگ با دیگر فرش های خانه. آیا بهتر نیست گلیم فرش یا فرش فانتزی برای اتاق کودک بخرم؟ به زبان ساده، فرش عروسکی برای اتاق کودک چه مزایایی نسبت به انواع دیگر فرش دارد. پیشنهاد قالی کاشان این است که قبل از نهایی کردن تصمیمتان درباره فرش اتاق کودک خود، این مطلب را حتما مطالعه کنید.

چرا فرش کودک؟

ادامه مطلب را بخوانید تا به تصمیم گیری شما درباره این که فرش کودک برای اتاق فرزندتان بخرید یا خیر کمک کند.

فرش کودک رنگارنگ و جذاب

دلیل اول همانطور که احتمالا خیلی از شما حدس زده اید، طرح های شاد و رنگارنگ فرش های عروسکی است. یک دلیل روشن و واضح وجود دارد که چرا هر چیزی که به کودکان مربوط می شود، سرشار از رنگ است. کودکان با رنگ ها ارتباط زیادی برقرار می کنند و از رنگ های روشن مثل زرد و قرمز بیشتر خوششان می آید. فرش های عروسکی نسبت به فرش های سنتی دارای نواحی بزرگ و اغلب ساده با تضاد رنگ زیاد هستند و به این دلیل کودکان را بیشتر به خود جذب می کنند.

به یاد می آورم وقتی که کودکم تازه غلت زدن را یاد گرفته بود، تلاش می کرد طرح های روی فرش را با دست های کوچکش بگیرد. وقتی بزرگتر شد و چهار دست و پا رفتن را یاد گرفت، از دیدن طرح های عروسکی روی فرش هیجان زده می شد. فکرش را بکنید وقتی که کودک شما از این هم بزرگتر شد و توانست درک بیشتری از محیط اطراف خود داشته باشد، این طرح های رنگارنگ چقدر می تواند در روحیه او موثر باشند.

هماهنگی فرش با دیگر عناصر اتاق کودک

دلیل دوم حفظ هماهنگی با دکوراسیون و عناصر محیط اطراف است. کمد اتاق کودک شما پر از وسایل رنگارنگ است. از لباس ها گرفته تا عروسک ها و اسباب بازی ها. احتمالا رختخواب او هم پر از رنگ های شاد و کودکانه است. با تزئینات رنگی که از در و دیوار اتاق کودک تان آویزان کرده اید. مطمئنا یک فرش کودک طرح عروسکی با رنگ های شاد، هماهنگی بیشتری با دیگر عناصر اتاق کودک شما دارد. البته این سلیقه ای است. ولی این را در نظر بگیرید که اگر کودک شما به سنی رسیده است که استقلال تصمیم گیری را تمرین می کند، سلیقه او بیشتر باید مدنظر باشد تا سلیقه شما.

فرش کودک ورود به دنیای تخیلات زیبای کودکانه

دلیل سوم وجود طرح های خاطره انگیز بر روی فرش کودک است. قسمت بزرگی از دنیای خیال پردازانه کودک را شخصیت های داستان ها و انیمیشن هایی که می بیند، تشکیل می دهد. هر کودکی بنا به شخصیت و سلیقه اش با بعضی از شخصیت های انیمیشن ها همذات پنداری می کند و به شدت به آن ها علاقمند می شود.

به یاد می آورم یک روز در نمایشگاه فرش قالی کاشان، یک آقا پسر 10 یا 11 ساله با پدرش برای خرید فرش آمده بود. وقتی فرش عروسکی آینده اتاقش را با قهرمان مورد علاقه اش دید، در آغوش پدرش پرید و با شادی فراوانی فریاد زد: “خیلی قشنگه. بابا خیلی دوست دارم.” مطمئنا این خاطره که برای من تا این اندازه به یاد ماندنی است، برای آن پدر، به یاد ماندنی تر و هیجان انگیز تر است.

ضد حساسیت بودن فرش های کودک

از زیبایی و هیجان انگیز بودن طرح ها و رنگ های فرش کودک که بگذریم، مسئله دیگر، کیفیت فرش است. فرش کودک به طور خاص برای کودکان طراحی شده است، با همه حساسیت ها و ظرافت های کودکان. بنابراین دلیل چهارم برای انتخاب فرش کودک که دغدغه بسیاری از والدین است، ضد حساسیت بودن فرش کودک است. در فرش های سنتی هم البته که تلاش می شود فرش ضدحساسیت باشد، اما اولویت اول در فرش های سنتی، ماندگاری فرش و ایستایی نخ خاب آن است.

مدتی پیش یکی از دوستان خانوادگی ما به کاشان آمده بودند تا یک فرش ضد حساسیت خریداری کند. مشکلی که این زن و شوهر را وادار کرده بود که کیلومترها مسافت را طی کنند تا به کاشان بیایند، این بود که کودک آن ها به نخ خاب فرش حساسیت داشت و وقتی با انگشت های کوچکش بدنش را می خاراند، سرتاسر پوست نازکش را زخم می کرد. طبیعی است که در چنین شرایطی اولویت والدین، ضدحساسیت بودن فرش است، نه ماندگاری ظاهر آن.

نرمی و راحتی فرش کودک

دلیل پنجم برای انتخاب یک فرش کودک برای اتاق فرزندتان، ارتفاع خاب فرش های کودک است. به دلایل فنی فرش هایی با تراکم پایین تر مثل فرش های 700 شانه و پایین تر، ارتفاع خاب بیشتری نسبت به فرش های با تراکم بیشتر مثل فرش 1200 شانه دارند. این ویژگی برای فرش کودک یک مزیت است. اگر کودک شما نوپا است و زیاد زمین می خورد، احتمالا ترجیح می دهید بر روی یک زمین نرم تر زمین بخورد.

فرش کودک مقرون به صرفه و ارزان

دلیل آخر برای انتخاب فرش کودک، قیمت نسبتا پایین این نوع فرش است. به دلایلی که در بالا اشاره کردیم، یعنی جنس نخ و تراکم پایین فرش کودک، قیمت این نوع فرش در مقایسه با فرش های اکرلیک با تراکم بالا پایین تر است. کودک شما برای بزرگ شدن نیاز به تجربه های جدید و متفاوت دارد. بعضی از این تجربه ها ممکن است رد پای خودشان را بر روی فرش اتاق کودک شما بگذارند.

از این که کودک شما چه کارهایی در مورد فرش اتاق خود می تواند انجام دهد، مثال نمی زنم. ولی مطمئن باشید که ذهن خلاق او راه هایی را می تواند پیدا کند که به ذهن شما هم خطور نمی کند. اگر برای فرش اتاق کودک خود هزینه کمتری کرده باشید، به قول معروف دست و دلتان هنگام بازی های کودکانه فرزندتان کمتر می لرزد و به او آزادی عمل بیشتری می دهید.

چگونه فرش دلخواه کودک خود را انتخاب کنم؟

حالا که از مزایای استفاده از فرش کودک در اتاق فرزندتان صحبت کردیم، اگر تصمیم شما خرید یک فرش کودک عروسکی است، ادامه این مطلب را بخوانید تا نکاتی را درباره این که چگونه فرش دلخواه کودکتان را انتخاب کنید، با شما در میان بگذاریم.

با افزایش تعداد کارخانه های فرش ماشینی کاشان، طرح های متنوعی از فرش کودک روانه بازار شده اند. بعضی از این طرح ها، مثل فرش کودک طرح باب اسفنجی و پاتریک، از انیمیشن های امروزی که فرزندان شما احتمالا از طرفداران پرو پا قرص آن ها است و ماجراهای آن ها را دنبال می کند، الهام گرفته شده است.

برخی از طرح های فرش کودک، برای تمامی سنین، خاطره انگیز هستند و معمولا طرح آن ها تاریخ انقضا ندارد. مثل فرش کودک طرح تام و جری. برخی از آن ها هم شاید چندان برای شما و شاید کودک شما خاطره انگیز نباشند، ولی رنگ بندی و زیبایی خاصی دارند که احتمالا هم شما و هم فرزندتان را جذب خواهد کرد.

حتما سوالاتی درباره انتخاب طرح فرش کودک تان در ذهنتان نقش بسته است. ما تلاش می کنیم در ادامه به برخی ازآن ها پاسخ دهیم.

طرح فرش کودک را خودم انتخاب کنم یا فرزندم؟

پاسخ ما به این سوال این است که هر دو! چگونه؟ در ادامه توضیح می دهیم. اما اول بگویم که این بخش مربوط به والدینی است که فرزندشان به آن حد از درک و استقلال رسیده است که در انتخاب فرش کودک اتاق خود مشارکت کند. اگر فرزند شما اصراردارد لباس هایی که می خواهد بپوشد را خودش انتخاب کند، بهتر است این بخش را مطالعه کنید.

اولین توصیه مجموعه قالی کاشان به شما والدین عزیز این است که فرزند خود را در انتخاب بین طرح های فراوان گیج نکنید. شما احتمالا آشنایی مناسبی با روحیات، رنگ مورد علاقه، انیمیشن و قهرمانی که فرزندتان به آن علاقه دارد و هر عاملی که می تواند فرزند شما را جذب طرح روی یک فرش کودک کند، دارید.

بنابراین می توانید چندین گزینه را از بین طرح های متنوع فرش کودک انتخاب کنید و پس از آن نظر فرزندتان را جویا شوید. بگذارید فرزندتان بین این طرح های فیلتر شده، یکی را انتخاب کند. زیاد بودن بیش از حد انتخاب، تنها فرزند شما را گیج خواهد کرد و ممکن است او را نسبت به انتخابی که کرده است، مردد کند.

اما از طرف دیگر یک طرح خاص را انتخاب نکنید و جلوی فرزندتان نگذارید. بگذارید فرزند شما لااقل در انتخاب بین دو طرح فرش مخیر باشد تا احساس کند به انتخاب او اهمیت داده شده است. البته شما نسبت به فرزند خود شناخت بیشتری دارید و در نهاید این شما هستید که باید در این باره تصمیم بگیرید.

چه طرح هایی را برای فرزندم انتخاب کنم؟

یکی از دغدغه های پدر و مادرها این است که آیا طرحی که برای فرزندم انتخاب می کنم برای او مناسب است؟ آیا قهرمانی که من با خرید فرش کودک طرح آن قهرمان، آن را بیشتر در ذهن و روح فرزندم وارد کرده ام، به اندازه کافی خوب است؟ آیا این طرح تاثیر بدی بر روی فرزند من نمی گذارد.

مجموعه قالی کاشان نگرانی شما را درک می کند و تلاش می کند درباره هر طرح فرش کودک، توضیحات مناسبی را برای شما فراهم کند. توضیحاتی درباره این که طرح فرش درباره چیست و قهرمان آن چه ویژگی هایی دارد و این که آیا این فرش کودک، برای فرزند شما مناسب است یا خیر. می توانید پیش از خرید فرش مورد نظرتان آن را مطالعه کنید و تصمیم خود را ارزیابی کنید.

آیا فرش کودک انتخابی من کیفیت خوبی دارد؟

فرش های کودک که در مجموعه قالی کاشان ارائه می شوند، به طور مستقیم از کارخانجات معتبر فرش ماشینی در کاشان ارسال می شوند. شرکت های فرش شناخته شده مثل فرش بزرگمهر کاشان و فرش محتشم کاشان که کیفیت فرش های تولیدی آن ها زبانزد و قابل اعتماد است. همین انتخاب محصولات باکیفیت، مجموعه قالی کاشان را به یک مرجع خرید اینترنتی فرش معتبر تبدیل کرده است.

پیش از خرید فرش کودک مورد نظر خود به نکته زیر توجه نمایید

در نهایت، کسی که باید از فرش کودک انتخابی شما استفاده کند، کودک شما است. پس از هر روشی که برای انتخاب فرش استفاده می کنید، پیش از خرید نهایی نظر فرزند خودتان را درباره فرش کودک انتخابی جویا شوید تا از سلیقه او کاملا مطمئن شوید.