فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

تراکم فرش چیست؟

یکی از خصوصیات فرش های ماشینی که بیش تر خریداران در خرید فرش با آن روبرو می شوند و ممکن است باعث سردرگمی آنها شود تراکم فرش است.  شانه و تراکم در فرش ماشینی از مهم ترین ویژگی هایی است که در خرید فرش باید به آن دقت داشت. در این متن قصد داریم به تعریف تراکم فرش ماشینی بپردازیم و تاثیر تراکم فرش بر قیمت آن را نیز بررسی کنیم. اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید بهتر است این متن را به خوبی مطالعه کنید تا در خرید فرش کاشان دچار سردرگمی نشوید.

تراکم فرش چیست؟

تراکم در فرش ماشینی یکی از خصوصیات مهم در بافت فرش است. همان طور که در مقالات دیگر سایت گفتیم شانه فرش چیزی مانند رجشمار در فرش های دستباف است. در فرش های دستباف به تعداد گره های موجود در 7 سانتی متر از عرض فرش رجشمار گفته می شود. هر چه رجشمار فرش بالاتر باشد بافت آن ظریف تر خواهد بود. افزایش تعداد گره ها در بافت فرش سبب میش ود نقشه فرش به شکل واضح تری دیده شود و ظاهر فرش زیباتر باشد. به همین دلیل است که فرش های دستباف با رجشمار بالا قیمت بسیار زیادی دارند.

در فرش های ماشینی به تعداد گره های موجود در یک متر از عرض فرش شانه فرش گفته می شود. تراکم فرش به تعداد گره های موجود در یک متر از طول فرش گفته می شود. این عدد باتوجه به قرار داشتن سه پود در بین گره های فرش در سه ضرب می شود. بنابراین در یک فرش 1000 شانه در هر متر از عرض فرش 1000 گره وجود دارد. در هر متر از طول فرش نیز همین تعداد گره وجود دارد که در سه ضرب میشود و تراکم 3000 به دست می آید.

هر چه شانه و تراکم در فرش های ماشینی بیشتر شود قیمت فرش بالاتر میرود. این موضوع بخاطر ریزبافت تر شدن و زیباتر شدن بافت فرش است. در فرش های ریزبافت جدید مانند فرش 1500 شانه 4500 تراکم از طرح هایی استفاده می شود که فوق العاده شلوغ و پر نقش هستند. گل های ریز و کوچک پر تعدادی که در این فرش به کار می رود در فرش های با تراکم تر قابل استفاده نیستند.

تاثیر تراکم در ضخامت فرش

از دیگر مواردی که در خرید فرش های ماشینی توجه زیادی به آن میشود ضخامت فرش است. مهم ترین عاملی که در ضخامت فرش تاثیر گذار است شانه و تراکم فرش است. با زیاد شدن تراکم فرش از ضخامت فرش کاسته میشود. به همین دلیل فرش های با شانه پایین مانند فرش 700 شانه تراکم 2550 ضخامت بالاتری دارد. برای مثال فرش 1500 شانه ضخامت حدود 6 میلی متری دارد. در حالی که فرش 500 شانه خاب بالای 12 میلی متر دارد. در خرید فرش باید با توجه به سبک زندگی و نیز خود به ضخامت فرش توجه کنید.

خرید فرش ماشینی با شانه و تراکم واقعی

برای تشخیص تراکم فرش کافی است با خط کش تعداد گره های موجود در 10 سانتی متر از طول فرش را حساب کرده و در 30 ضرب کنید تا تراکم فرش به دست آید.امروزه بسیاری از خریداران فرش های با تراکم تر را به جای فرش های با تراکم بالاتر به فروش می رسانند. در خرید فرش باید دقت زیادی داشته باشید تا فرش تقلبی خرید نکنید. برای خرید فرش با تضمین کیفیت و شانه و تراکم واقعی نیز بهترین راه خرید از قالی کاشان است. در خرید فرش از قالی کاشان ضمانت نامه کیفیت 5 ساله دریافت می کنید که نشان دهنده کیفیت عالی محصولات است. یکی از مزایای خرید اینترنتی فرش از قالی کاشان نیز خرید فرش به قیمت درب کارخانه است. 

فرش دستباف گونه چیست ؟

در صنعت فرش های ماشینی با پیشرفت دستگاه های بافندگی فرش های بسیار با کیفیت و ریزبافتی تولید شده است. امروزه فرش های ماشینی کاشان با شانه و تراکم های متنوع و طرح های بسیار متنوعی تولید می شوند. با وجود طرح های بسیار جدیدی که در فرش های ماشینی شاهد هستیم هم چنان طرح های کلاسیک و شبیه به فرش دستباف طرفدارن خاص خود را دارد. در این رابطه تولید کنندگان فرش نیز همواره طرح هایی دستباف گونه را در فرش های مختلف استفاده کرده اند. بسیاری از فرش های ماشینی در حال حاضر با نام دستباف گونه به فروش می رسند. در این متن در وبلاگ فرش کاشان قصد داریم به بررسی ویژگی های یک فرش دستباف گونه بپردازیم. اگر قصد خرید فرش ماشینی کاشان را دارید بهتر است این متن را با دقت کافی خوانید تا خریدی عالی داشته باشید.

فرش دستباف گونه چیست؟

در ابتدا بهتر است بدانیم به چه فرشی دستباف گونه گفته می شود. فرش های دستباف ایران نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر دنیا پرطرفدار هستند. این فرش ها با طرح هایی اصیل و هنرمندانه بافته شده و جلوه ای بی نظیر دارند.اما تنها موردی که سبب شده فرش های ماشینی فروش بالاتری نسبت به فرش دستبافت داشته باشند قیمت ارزان تر فرش ماشینی است. فرش دستباف گونه ماشینی کاشان نسبت به فرش های دستباف قیمت بسیار ارزان تری دارند. همین ویژگی سبب شده در بیش تر خانه های ایرانی از فرش ماشینی استفاده شود. 

مهم ترین موردی که باعث می شود یک فرش ماشینی دستباف گونه محسوب شود شانه و تراکم بالای بافت فرش است. در فرش های ماشینی هر چه تعداد گره های بافت فرش بیش تر باشد شانه و تراکم آن نیز بیش تر خواهد بود. در فرش های دستباف نیز همین موضوع در مورد رجشمار فرش صادق است. در فرش های ماشینی کاشان به فرش  هایی که بالاتر از 1000 شانه هستند دستباف گونه گفته می شود. این فرش ها بافتی بسیار ظریف و طرح هایی پر نقش دارند. همین موضوع سبب شده شباهت بالایی به فرش های دستباف داشته باشند.

فرش های دستباف گونه با بهترین الیافت اکریلیک و دستگاه هایی جدید بافته می شوند. به همین دلیل هم از نظر ظاهری و هم از نظر کیفیت فوق العاده هستند. فرش های دستباف گونه برای افرادی بافته می شود که توانایی خرید فرش های دستباف را ندارند. اما به نوعی دوست دارند فرشی اصیل با نقش های زیبای ایرانی در خانه خود داشته باشند. 

طرح های فرش دستباف گونه

در این دسته از فرش های ماشینی بیش تر از طرح هایی استفاده می شود که در قالی های دستباف ایرانی به کار می رود. از زیباترین و محبوب ترین طرح های فرش دستباف گونه می توان به طرح افشان، خشتی، لچک و ترنج و طرح اصفهان یا تبریز اشاره کرد. این طرح ها در فرش های ماشینی با ظرافت بسیار بالایی بافته می شوند تا همانند فرش های دستباف جلوه ای فوق العاده داشته باشند.

خرید فرش دستباف گونه ماشینی کاشان

برای خرید فرش های دستباف گونه کاشان می توانید به راحتی از قالی کاشان خرید کنید. در فروشگاه قالی کاشان بهترین و جدید فرش های ماشینی طرح دستباف به نمایش گذاشته شده است.همه این فرش ها با ضمانت نامه کتبی 5 ساله تضمین شده و دارای شانه و تراکم واقعی هستند. با خرید از قالی کاشان می توانید فرش را از درب کارخانه با قیمتی عالی خرید کنید. این فروشگاه انواع فرش های ماشینی مانند فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه را بالاترین کیفیت و کم ترین قیمت ممکن به بازار فرش عرضه کرده است. 

یکی از ویژگی های مهم قالی کاشان داشتن طرح های بسیار زیاد و متنوع است که خرید فرش را برای هر سیلقه ای آسان می کند. انواع فرش با طرح های کلاسیک و مدرن و طرح های سه بعدی را می توان در این فروشگاه اینترنتی به راحتی مشاهده و بررسی کرد.

مزایا و معایب فرش 700 شانه کاشان

%D9%81%D8%B1%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%B4-700-%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%87%D9%84%DB%8C%D8%A7-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-300x422.jpg

فرش 700 شانه یکی از پر فروش ترین فرش های ماشینی می باشد. این فرش به دلیل کفیت و قیمت مناسب و همچنین تنوع در طرح و رنگ، باعث شده است توجه بسیاری را به خود جلب کند. با این که صنعت فرش ایران روز به روز در حال پیشرفت می باشد و فرش های 1000 شانه، 1200 شانه، 1500 شانه و حتی 1600 شانه به بازار عرضه شده است اما همچنان فرش 700 شانه تولید شده و طرفداران خود را دارد.

ویژگی های فرش 700 شانه

در فرش ماشینی 700 شانه در 1 متر عرض فرش 700 گره وجود دارد. ولی تراکم های آن به صورت متغیر می باشد. از جمله 2100 و 2550 و 3000. بارز ترین تراکم فرش های 700 شانه 2550 می باشد. فرش های 700 شانه در دو رنگ بندی 8 و 10 رنگ بافته می شود. برای بافت فرش های 700 شانه از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود. فرش 700 شانه با توجه به شانه و تراکم بالا نسبت به فرش های 500 شانه، دارای لطافت بیشتری می باشد.

مزایای فرش 700 شانه

1)با توجه به ارتفاع خاب بالا تر در فرش های 700 شانه نسبت به فرش های 1000شانه، 1200 شانه و ... دارای الیاف نرم تری بوده و بسیار برای نشستن مناسب می باشد.

2)همین طور به دلیل ارتفاع نخ خاب، در برابر پاخوردگی و رفت و آمد های متعدد و همچنین شستشو در مدت زمان طولانی از بین خواهد رفت. پس اگر از فرش به درستی نگه داری کنید، زمان زیادی را می توانید از آن استفاده کنید.

3)همه طرح ها روی فرش 700 شانه بافت می شود. اما طرح های سنتی بیشتر از طرح های دیگر روی این فرش پیاده می شود.

4) قیمت فرش 700 شانه بوده که بسیار مناسب تر از قیمت فرش 1000 شانه، 1200 شانه و ... می باشد.

5) نکته اخر اینکه فرش های 700 شانه به دلیل ضخامت در الیاف از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

معایب فرش 700 شانه

1)وزن فرش های 700 شانه نسبت به فرش هایی با شانه و تراکم بالاتر، بیشتر می باشد.

2)طرح های بافته شده روی فرش های 700 شانه بسیار ساده می باشد.

3)با توجه به شانه و تراکم بافته شده، طرح بافته شده بر روی فرش وضوح کمتری دارد. این در حالی است که فرش هایی با تراکم بالا به دلیل بافت فشرده، جلوه ای دستباف گونه دارند.

4)در تولید فرش های 700 شانه از طرح و نقش های مدرن استفاده نمی شود.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

همان طور که می دانید اگر شما محصولی را مستقیم از کارخانه خریداری کنید، هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. از این رو فروشگاه اینترنتی قالی کاشان با ارائه انواع فرش های متفاوت این امکان را برای شما فراهم کرده است که بدون واسطه و با کم ترین قیمت فرش دلخواه خود را خریداری کنید. این فروشگاه زیبا ترین طرح ها را به همراه بهترین کیفیت برای شما ارسال می کند. یکی از ویژگی های دیگر فروشگاه قالی کاشان، ارسال محصولات خریداری شده شما به صورت رایگان به سراسر ایران می باشد.

ویژگی های فرش اتاق خواب

  فرش اتاق خواب قالی کاشان

اتاق خواب یک فضای شخصی بوده و لازم است دکوراسیون آن به شکلی باشد که حس آرامش را در مخاطب خود ایجاد کند. فرش یک عنصر اصلی در تکمیل کننده دکوراسیون خانه می باشد. با خرید یک فرش برای اتاق خواب گرما و همینطور حال و هوای فضای اتاق خواب رو به افزایش می رود. در این مقاله ویژگی های یک فرش اتاق خواب مناسب را توضیح داده تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی های فرش اتاق خواب

اتاق خواب محلی برای آرامش و راحتی انسان در هر خانه ای در نظر گرفته شده است. پس باید دکوراسیون اتاق و به خصوص فرش آن به صورتی باشد که مخاطب هنگام قدم گذاشتن به این فضا احساس رضایت را در شما ایجاد کند.

تنوع در فرش ها بسیار بالاست. هر فرش با توجه به الیاف به کار رفته در آن و همچنین نقش و نگار خود مطابق با قسمتی از خانه طراحی شده است. فرش اتاق خواب تشکیل شده از الیاف پلی استر می باشد. خرید فرش های پرز بلند حس لطافت و زیبایی را به اتاق شما می آورد.

اما از آنجایی که فرش های پرزبلند آلودگی را درون خود جمع کرده و باید به صورت دائم تمیز شوند. می توانید فرش تشکیل شده از الیاف پلی استر و پشم را خریداری کنید. این الیاف آلودگی را در سطح خود نگه داشته و به راحتی تمیز می شوند. همچنین این الیاف دوام فرش را افزایش داده است.

در دکوراسیون داخلی ابعاد فرش باید به گونه ای باشد که تمام فضای اتاق را بپوشاند. تنها فضای خالی در اتاق های کوچک 13 سانتی متر تا دیوار و همچنین در اتاق های بزرگ 20 سانتی متر تا دیوار فاصله داشته باشد.

پهن کردن فرش در اطراف تخت

امروزه با توجه به اهمیت بسیار خانواده ها به دکوراسیون منزل خود و همچنین استفاده از کفپوش های زیبا باعث شده قصد داشته باشند فقط قسمتی از اتاق خود را با فرش بپوشانند. به همین منظور فرش هایی وارد بازار شده است که برای کنار تخت طراحی شده است. این فرش ها فضای خالی بین تخت تا دیوار را پوشانده و طوا آنها تا ابتدای تخت می باشد.

رنگ فرش اتاق خواب

از آنجایی که فضای اتاق یک فضای شخصی است، شما می توانید از سبک و رنگ مورد پسند خود استفاده کرده و هیچ محدودیتی مانع شما نمی شود. اما در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب به شما پیشنهاد می شود اگر در خانه از سبک به خصوصی استفاده می کنید، در اتاق خود نیز از آن پیروی کنید. رنگ های سرد مانند آبی باعث ایجاد حس آرامش در شما می شود و همچنین طیف رنگ های خنثی تا مدت زمان طولانی به روز می باشند. این رنگ ها باعث شده تا زمان مورد نیاز، لازم به تعویض آن نباشد.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان، یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش بوده و تمام ویژگی های یک فرش با کیفیت را داراست. این فروشگاه انواع فرش ها را با قیمت های متفاوت دارد. ارسال محصولات این فروشگاه به سراسر ایران رایگان است.