فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

تراکم فرش چیست؟

یکی از خصوصیات فرش های ماشینی که بیش تر خریداران در خرید فرش با آن روبرو می شوند و ممکن است باعث سردرگمی آنها شود تراکم فرش است.  شانه و تراکم در فرش ماشینی از مهم ترین ویژگی هایی است که در خرید فرش باید به آن دقت داشت. در این متن قصد داریم به تعریف تراکم فرش ماشینی بپردازیم و تاثیر تراکم فرش بر قیمت آن را نیز بررسی کنیم. اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید بهتر است این متن را به خوبی مطالعه کنید تا در خرید فرش کاشان دچار سردرگمی نشوید.

تراکم فرش چیست؟

تراکم در فرش ماشینی یکی از خصوصیات مهم در بافت فرش است. همان طور که در مقالات دیگر سایت گفتیم شانه فرش چیزی مانند رجشمار در فرش های دستباف است. در فرش های دستباف به تعداد گره های موجود در 7 سانتی متر از عرض فرش رجشمار گفته می شود. هر چه رجشمار فرش بالاتر باشد بافت آن ظریف تر خواهد بود. افزایش تعداد گره ها در بافت فرش سبب میش ود نقشه فرش به شکل واضح تری دیده شود و ظاهر فرش زیباتر باشد. به همین دلیل است که فرش های دستباف با رجشمار بالا قیمت بسیار زیادی دارند.

در فرش های ماشینی به تعداد گره های موجود در یک متر از عرض فرش شانه فرش گفته می شود. تراکم فرش به تعداد گره های موجود در یک متر از طول فرش گفته می شود. این عدد باتوجه به قرار داشتن سه پود در بین گره های فرش در سه ضرب می شود. بنابراین در یک فرش 1000 شانه در هر متر از عرض فرش 1000 گره وجود دارد. در هر متر از طول فرش نیز همین تعداد گره وجود دارد که در سه ضرب میشود و تراکم 3000 به دست می آید.

هر چه شانه و تراکم در فرش های ماشینی بیشتر شود قیمت فرش بالاتر میرود. این موضوع بخاطر ریزبافت تر شدن و زیباتر شدن بافت فرش است. در فرش های ریزبافت جدید مانند فرش 1500 شانه 4500 تراکم از طرح هایی استفاده می شود که فوق العاده شلوغ و پر نقش هستند. گل های ریز و کوچک پر تعدادی که در این فرش به کار می رود در فرش های با تراکم تر قابل استفاده نیستند.

تاثیر تراکم در ضخامت فرش

از دیگر مواردی که در خرید فرش های ماشینی توجه زیادی به آن میشود ضخامت فرش است. مهم ترین عاملی که در ضخامت فرش تاثیر گذار است شانه و تراکم فرش است. با زیاد شدن تراکم فرش از ضخامت فرش کاسته میشود. به همین دلیل فرش های با شانه پایین مانند فرش 700 شانه تراکم 2550 ضخامت بالاتری دارد. برای مثال فرش 1500 شانه ضخامت حدود 6 میلی متری دارد. در حالی که فرش 500 شانه خاب بالای 12 میلی متر دارد. در خرید فرش باید با توجه به سبک زندگی و نیز خود به ضخامت فرش توجه کنید.

خرید فرش ماشینی با شانه و تراکم واقعی

برای تشخیص تراکم فرش کافی است با خط کش تعداد گره های موجود در 10 سانتی متر از طول فرش را حساب کرده و در 30 ضرب کنید تا تراکم فرش به دست آید.امروزه بسیاری از خریداران فرش های با تراکم تر را به جای فرش های با تراکم بالاتر به فروش می رسانند. در خرید فرش باید دقت زیادی داشته باشید تا فرش تقلبی خرید نکنید. برای خرید فرش با تضمین کیفیت و شانه و تراکم واقعی نیز بهترین راه خرید از قالی کاشان است. در خرید فرش از قالی کاشان ضمانت نامه کیفیت 5 ساله دریافت می کنید که نشان دهنده کیفیت عالی محصولات است. یکی از مزایای خرید اینترنتی فرش از قالی کاشان نیز خرید فرش به قیمت درب کارخانه است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد