فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

مقایسه فرش 1200شانه و 1500شانه

فرش 1200 شانه و 1500 شانه کاشان

امروزه در کارنجات بافندگی فرش هایی با انواع سایز و همینطور شانه و تراکم متفاوت برای مشتریان بافته می شود. در صنعت بافندگی به تعداد گره ها در عرض فرش شانه و به تعداد گره ها در طول فرش تراکم می گویند. در این مقاله قصد داریم فرش 1200شانه و 1500شانه را با یکدیگر مقایسه کنیم.

با ما همراه باشید.

 

ویژگی های فرش ماشینی 1500شانه

با پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی به اسم  hcpx3وارد بازار شد که وظیفه بافت فرش های 1500 شانه با تراکم 4500 را داشته و جز پیشرفته ترین دستگاه ها محسوب می شود. به دلیل تراکم بالای فرش 1500شانه، خاب فرش کم بوده و این فرش را به شکل فرش دستباف گونه تبدیل کرده است.

در بافت فرش 1500شانه از ظریف ترین نخ های اکریلیک هیت ست استفاده می شود.

از ویژگی های نخ های اکرولیک می توان به بدون پرز بودن، شستشوی راحت، سبک بودن و موارد دیگر اشاره کرد. قیمت فرش های 1500شانه از دیگر فرش ها بالا تر بوده است. زیرا به دلیل ظرافت در بافت، زیبایی این فرش بسیار چشم گیر می باشد.

فرش 1500شانه در عین جلوه و زیبایی دارای معایبی نیز می باشد. از آنجا که خاب این گونه فرش ها کم بوده، برای نشستن و یا پاخوردگی زیاد مناسب نمی باشد. اگر در منزلتان رفت و آمد بالا بوده و یا حیوان خانگی دارید، خرید این فرش به شما پیشنهاد نمی شود.


ویژگی های فرش ماشینی 1200شانه

امروزه فرش های 1200شانه با تراکم 3600 از طریق دستگاه تمام کامپیوتری با نام hcpx2 بافته می شود. این دستگاه قابلیت باف فرش در 8 رنگ را داراست. باتوجه به زیبایی در بافت این فرش، طرفداران زیادی را در دنیای فرش دارد. یکی از ویژگی های الیاف این فرش تمام اکرولیک بودن نخ ها و همینطور ضد حساسیت بودن آن می باشد. استفاده از نخ پنبه به کار رفته در الیاف فرش 1200شانه باعث شده تا در برابر تاخوردگی دارای مقاومت بسیار بالا باشد. فرش های 1200شانه هم همانند فرش های 1500شانه دارای ظاهری دستبافت گونه می باشند.

از جمله طرح های مشابه به فرش دستباف می توان به طرح افشان و خشتی اشاره کرد. در صنعت فرش، فرش 1200شانه در دو نوع ساده و برجسته تولید می شوند. خاب این فرش ها حدود 7 میلی متر است. این خاب مناسب مقاومت بسیار بالایی در برابر قرار گرفتن وسایل سنگین بر روی فرش ایجاد کرده است.


مقایسه فرش 1200و 1500 طبق شانه و تراکم

شانه فرش تعیین کننده قیمت فرش می باشد. هرچه شانه فرش بالاتر باشد ظرافت در بافت آن نیز بیشتر می باشد. در این صورت قیمت فرش بالاتر می رود. به همین دلیل است که قیمت فرش 1500شانه به نسبت فرش 1200شانه بالاتراست.


مقایسه فرش از لحاظ الیاف

الیاف بکار رفته در فرش 1500شانه و 1200 شانه نخ الکرولیک ترک وآلمانی می باشد. البته نخ های استفاده شده در فرش 1500 شانه لطیف تر و نازک تر هستند، به همین دلیل فرش های 1500شانه دارای ظرافت و زیبایی بیشتری می باشند.



خرید فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش انوع فرش ها با قیمت بسیار مناسب می باشد. با مراجعه به این سایت میتوانید زیباترین طرح و نقش ها را خریداری کنید.

 

نکاتی برای افزایش طول عمر فرش ماشینی و دستباف

فرقی نمی کند که شما از چه فرشی استفاده می کنید. فرش ماشینی و دستباف هردو به توجه و مراقبت برای طول عمر بیشتر نیاز دارند. باتوجه به زیبایی فرش دستباف و هنر و وقت زیادی که صرف آن شده، باید چند نکته را رعایت کرده تا فرشمان جلوه خود را از دست ندهد. در این متن به نکاتی بسیار مهم شاره شده که با استفاده از آنها می توان طول عمر فرش را فوق العاده بیش تر کرد.


توجه به جنس  جنس فرش در شستشوی آن :

  هر فرشی مطابق با الیافی که در آن به کار رفته، شست و شوی متفاوتی دارد. پس اگر مایل بودید فرشی را خریداری کنید، از پرسیدن مشخصات و نوع الیاف فرش غافل نشوید. چرا که نوع شست وشوی الیاف ها بایک دیگر متفاوت است.

 استفاده اصولی از جاروبرقی  :

فرش اگر در جایی پهن شود که محل رفت و آمد افراد باشد پاخورده شده و ذرات گرد و غبار را به خود جذب میکند. در این صورت فرش باید هفته ای یکبار و برای محل های پر رفت و آمد هفته ای دوبار جارو کشیده شود. نکته ای که در هنگام جارو کشیدن باید رعایت کنید این است که گردگیری منزل را به قبل از جارو کشیدن موکول کنید، زیرا اگر ابتدا جارو بکشید وسپس گردگیری کنید گرد و غبار های وسایل مجدد به روی فرش می نشینند.

توجه داشته باشید قسمت هایی که پاخوردگی بیشتری را دارند درجه جاروبرقی را طوری تنظیم کنید که گرد و خاک آن قسمت ها بیشتر گرفته شود. لازم به ذکر است هر 1 سال الی 1سال و نیم فرش خود را بشویید.

شستشوی اصولی و استفاده از مواد مرغوب :

از آنجایی که فرش های دستباف بسیار حساس هستند نباید از مواد شیمیایی قوی برای شستن آنها استفاده کرد. برای شست و شو، فرش خود را به بهترین و معتبرترین قالیشویی سپرده و تاکید کنید که تا چه مقدار و با استفاده از چه موادی فرش را شست و شو دهند.

یکنواختی در پا خوردگی فرش

همانطور که گفتیم قسمت هایی از فرش در نقاطی قرار میگیرند که محل رفت وآمد بیشتری است و در اثر رفت و آمد این قسمت های فرش بیش تر تخت می شود.برای محافظت از فرش لازم است فرش را هرچند وقت یکبار جابجا کرده تا تمام نقاط به یک اندازه پاخورده شود.

 جلوگیری از سایش فرش

در خانواده های ایرانی، خانم ها برای پاخوردگی کم تر فرش و همچنین دور کردن فرش از آلودگی و گرد و غبار، یک فرش نازک (روفرشی) روی فرش اصلی پهن کرده و از ساییدگی فرش جلوگیری می کنند.  

 

 تابیدن نور خورشید و کاهش عمر فرش

اشعه نور خوشید باعث رنگ پریدگی فرش و همچنین خراب شدن آن به مرور زمان می شود. اگر منزلتان به صورتی است که نور مستقیم خوشید به فرش می رسد، پیشنهاد می شود از روفرشی برای سالم ماندن آن استفاده کنید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که برای پیشگیری از رشد باکتری در فرش، هر از چند گاهی اجازه دهید فرش در جلوی تابش نور خوشید قرار بگیرد.

 

 وجود گلدان در مجاورت فرش

گلدان های طبیعی بسیار به زیبایی خانه کمک می کند ولی به هیچ وجه گلدان را روی فرش قرار ندهید چرا که با آبیاری گلدان رطوبت به فرش سرایت کرده و باعث از بین رفتن الیاف فرش می شود.

 

 لکه گیری به موقع فرش

هنگامی که مواد چسبنده مانند آدامس و ... بر روی فرش ریخته شد با گذاشتن یک تکه یخ برروی محل چسبندگی، محل را تمیز کنید. لکه گیری به موقع شما در هنگام کثیف شدن فرش باعث شده آلودگی به الیاف فرش سرایت نکرده و فرش شما تا مدت زمان زیادی سالم و زیبا باشد.

فرش شگی یا فرش پرزبلند و ویژگی های آن



باتوجه به تغییرات به وجود آمده در دکوراسیون ها و حرکت از سبک کلاسیک به مدرن، امروزه فرش های شگی اهمیت بالایی پیدا کرده اند، چرا که در دکوراسیون مدرن بسیار پرکاربرداند.


فرش شگی یا پرزبلند چیست؟  در چه دکوراسیونی استفاده می شود؟

شگی در لاتین به معنای مو بلند می باشد که در صنعت فرش به آن فرش پرزبلند هم می گویند. فرش های شگی ابتدا در کشور های اروپایی مورد توجه واقع شد چرا که درکشور های اروپایی بیشتر از سبک مدرن استفاده می شود.

این نمونه فرش ها چندسالی است که وارد بازار ایران هم شده اند. همانطور که میدانیم فرش هایی با طرح و نقش کلاسیک یا قدیمی از ابتدا مورد پسند ایرانی ها و حتی کشورهای دیگرهم بوده ولی امروزه، روز به روز به تعداد علاقه مندان به سبک مدرن بیشتر می شود و فرش پرزبلند برای دکوراسیون های مدرن، نظر افزاد زیادی را به خود جلب کرده استفرش شگی  جدای از شکل و ظاهر با فرش کلاسیک از نظر فنی هم تفاوت های زیادی دارد. این نوع فرش ها به دلیل تراکم پایینی که نسبت به سایرفرش های ایرانی دارند، سبک ترهستند و جابجایی آنها آسان است.


سایزبندی فرش های شگی

این فرش بیشتر جنبه تزئینی دارد و در سایز هایی تا نهایت 3*2(6 متری) بافته می شود.چرا که از اندازه های بزرگتر این فرش استفاده های کمتری می شود و اگر سفارش بافت سایز بزرگتر آن را دارید، اکثرا به صورت جفتی به شما تحویل خواهند داد. چیزی که این فرش را از مابقی فرش ها متمایز کرده، بافت فرش شگی در انواع شکل های هندسی می باشد.


فرش شگی از چه نخی تولید می شود؟

تنوع در فرش های شکی بسیار بالاست و در انواع مختلف بافته می شود.از مهم ترین نخ های فرش شگی میتوان به پروپیلن، پلی استر، پشم و اکریلیک اشاره کرد. در بین این نخ های نام برده شده، نخ پلی استر بیشترین استحکام و کاربرد را داراست.

چیزی که این فرش را از دیگر فرش ها متمایز کرده پرز های بلند آن است. فرقی نمیکند این فرش با چه نخی بافته شود چرا که بلندی پرز های فرش میتواند بین 3 تا 5 سانت باشد.همین بلندی پرز ها باعث می شود وقتی شما پا روی فرش می گذارید لطافت و نرمی بافت را تجربه کنید.


هزینه کمتر فرش شگی!

باتوجه به تراکم پایین و پرزهای بلند فرش شگی، قیمت آن مناسب تر از فرش های کلاسیک  می باشد. پس اگر به دنبال فرشی برای اتاق خواب، فرش فانتزی و... هستید خرید این فرش را از یاد نبرید.


معایب فرش شگی

پرزهای بلند فرش شگی باعث تجمع گرد و خاک در بین آن می شود. پیشنهاد می شود از این فرش برای جاهای کم رفت و آمد از قبیل کنار تخت استفاده شود تا ذرات غبار کمتری را به خود جذب کند.

مزایای فرش شگی

به دلیل تراکم پایین در بافت فرش های شگی، به راحتی میتوانید با ضربه زدن با یک جسم سنگین به آن، گرد و خاک را تکانده و یا با شست و شوی آن فرش را تمیز کنید.


مدل های مختلف شگی

این فرش هارا میتوان در دو دسته تقسیم بندی کرد.از جمله:

1) فرش شگی‌ ساده تک رنگ

فرش شگی فلوکاتی، نمونه ای از فرش های پرزبلند می باشد که به دلیل استفاده از الیاف های مصنوعی مانند پلی استر بکار رفته در آن پرز کمتری نسبت به بقیه دارند و برای کودکان و افرادی که حساسیت دارند، انتخاب بسیار مناسبی است..

فرش شگی در این دسته به صورت تک رنگ بافته شده و مخصوص دکوراسیون های مدرن طراحی شده است.

2) فرش شگی سه بعدی

به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، فرش های سه بعدی بافته و روانه بازار شدند.این کار نظرات زیادی را به خود جلب کرد.

نکته مهم دیگر اینکه اگر به دنبال یک فرش لطیف و زیبا برای اتاق کودک خود هستید، فرش شگی بهترین گزینه برای شماست.