فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش شگی یا فرش پرزبلند و ویژگی های آن



باتوجه به تغییرات به وجود آمده در دکوراسیون ها و حرکت از سبک کلاسیک به مدرن، امروزه فرش های شگی اهمیت بالایی پیدا کرده اند، چرا که در دکوراسیون مدرن بسیار پرکاربرداند.


فرش شگی یا پرزبلند چیست؟  در چه دکوراسیونی استفاده می شود؟

شگی در لاتین به معنای مو بلند می باشد که در صنعت فرش به آن فرش پرزبلند هم می گویند. فرش های شگی ابتدا در کشور های اروپایی مورد توجه واقع شد چرا که درکشور های اروپایی بیشتر از سبک مدرن استفاده می شود.

این نمونه فرش ها چندسالی است که وارد بازار ایران هم شده اند. همانطور که میدانیم فرش هایی با طرح و نقش کلاسیک یا قدیمی از ابتدا مورد پسند ایرانی ها و حتی کشورهای دیگرهم بوده ولی امروزه، روز به روز به تعداد علاقه مندان به سبک مدرن بیشتر می شود و فرش پرزبلند برای دکوراسیون های مدرن، نظر افزاد زیادی را به خود جلب کرده استفرش شگی  جدای از شکل و ظاهر با فرش کلاسیک از نظر فنی هم تفاوت های زیادی دارد. این نوع فرش ها به دلیل تراکم پایینی که نسبت به سایرفرش های ایرانی دارند، سبک ترهستند و جابجایی آنها آسان است.


سایزبندی فرش های شگی

این فرش بیشتر جنبه تزئینی دارد و در سایز هایی تا نهایت 3*2(6 متری) بافته می شود.چرا که از اندازه های بزرگتر این فرش استفاده های کمتری می شود و اگر سفارش بافت سایز بزرگتر آن را دارید، اکثرا به صورت جفتی به شما تحویل خواهند داد. چیزی که این فرش را از مابقی فرش ها متمایز کرده، بافت فرش شگی در انواع شکل های هندسی می باشد.


فرش شگی از چه نخی تولید می شود؟

تنوع در فرش های شکی بسیار بالاست و در انواع مختلف بافته می شود.از مهم ترین نخ های فرش شگی میتوان به پروپیلن، پلی استر، پشم و اکریلیک اشاره کرد. در بین این نخ های نام برده شده، نخ پلی استر بیشترین استحکام و کاربرد را داراست.

چیزی که این فرش را از دیگر فرش ها متمایز کرده پرز های بلند آن است. فرقی نمیکند این فرش با چه نخی بافته شود چرا که بلندی پرز های فرش میتواند بین 3 تا 5 سانت باشد.همین بلندی پرز ها باعث می شود وقتی شما پا روی فرش می گذارید لطافت و نرمی بافت را تجربه کنید.


هزینه کمتر فرش شگی!

باتوجه به تراکم پایین و پرزهای بلند فرش شگی، قیمت آن مناسب تر از فرش های کلاسیک  می باشد. پس اگر به دنبال فرشی برای اتاق خواب، فرش فانتزی و... هستید خرید این فرش را از یاد نبرید.


معایب فرش شگی

پرزهای بلند فرش شگی باعث تجمع گرد و خاک در بین آن می شود. پیشنهاد می شود از این فرش برای جاهای کم رفت و آمد از قبیل کنار تخت استفاده شود تا ذرات غبار کمتری را به خود جذب کند.

مزایای فرش شگی

به دلیل تراکم پایین در بافت فرش های شگی، به راحتی میتوانید با ضربه زدن با یک جسم سنگین به آن، گرد و خاک را تکانده و یا با شست و شوی آن فرش را تمیز کنید.


مدل های مختلف شگی

این فرش هارا میتوان در دو دسته تقسیم بندی کرد.از جمله:

1) فرش شگی‌ ساده تک رنگ

فرش شگی فلوکاتی، نمونه ای از فرش های پرزبلند می باشد که به دلیل استفاده از الیاف های مصنوعی مانند پلی استر بکار رفته در آن پرز کمتری نسبت به بقیه دارند و برای کودکان و افرادی که حساسیت دارند، انتخاب بسیار مناسبی است..

فرش شگی در این دسته به صورت تک رنگ بافته شده و مخصوص دکوراسیون های مدرن طراحی شده است.

2) فرش شگی سه بعدی

به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، فرش های سه بعدی بافته و روانه بازار شدند.این کار نظرات زیادی را به خود جلب کرد.

نکته مهم دیگر اینکه اگر به دنبال یک فرش لطیف و زیبا برای اتاق کودک خود هستید، فرش شگی بهترین گزینه برای شماست.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد