فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

اصول محافظت از ریشه فرش

امروزه فرش را در دسته محصولات گران قیمت طبقه بندی می کنند. به همین منظور محافظت از فرش ماشینی یک مسئله بسیار مهم و حساس می باشد. ریشه یکی از قسمت های فرش می باشد که در مقابل آسیب های بیشتری قرار دارد. با فرسوده شدن ریشه بافت فرش به مرور زمان از بین خواهد رفت. در نتیجه با محافظت از ریشه های فرش می توانید تا حدودی عمر فرش را افزایش دهید. در ادامه مقاله توضیحات لازم در این مورد به شما داده خواهد شد و امیدواریم این مقاله بتواند به شما کمک بسیاری را بکند.

 محافظت از ریشه فرش ماشینی

ریشه در فرش به معنای الیاف انتهایی فرش می باشد. که به صورت رنگ کرمی یا سفید در انتهای فرش ظاهر می شود. ریشه ها انواع مختلفی را در فرش دارند. که شامل ریشه های گره دار، ریشه ساده، ریشه زنجیری و ریشه توری می باشد که هرکدام در محصول متناسب به خودشان به کار برده می شود. عملیات ریشه دوزی در کارگاه های آهار و تکمیل فرش توسط رفوگران انجام می شود.

لازم به ذکر است محافظت از ریشه های فرش ماشینی به مدل و رنگ فرش ندارد. و ریشه هر فرش باید به یک اندازه مورد مراقبت قرار بگیرد. از آنجایی که فرش در مکان های پر رفت و آمد و همچنین آلودگی هایی همچون گرد و غبار زود تر فرسوده می شود در نتیجه ریشه آن در خطر آسیب پذیری بیشتری قرار دارد.

شما می توانید با محافظت از ریشه های فرش زیبایی فرش خود را چند برابر کرده و همچنین از بازسازی فرش جلوگیری کنید. بسیاری از افراد هنگام خریداری فرش ابتدا از چسب های پهن نواری و شفاف برای پوشاندن ریشه استفاده می کنند و عقیده دارند این کار از آلودگی فرش جلوگیری می کند. اما این کار بسیار اشتباه می باشد چرا که ماده شیمیایی موجود در چسب به ریشه فرش نفوذ کرده و باعث فرسوده شدن آن می شود. از طرف دیگر با کنده شدن چسب ممکن است ریشه به همراه چسب بالا بیاید.

نکات گره زدن ریشه برای محافظت از آن

گره زدن ریشه یکی از موثر ترین راه ها برای محافظت از ریشه ها می باشد که باید در زمان خرید فرش ماشینی صورت گیرد. چرا که انجام درست عملیات گره زدن باعث می شود تا ریشه های فرش تا مدت زمان زیادی سالم بماند. حتی در برابر مکش قوی جارو برقی استحکام خود را از دست ندهد.

محافظت از ریشه با کاور

امروزه یکی از تولیدات محافظت از ریشه تولید کاور می باشد. این محصول یکی از موثر ترین راه حل ها در برابر محافظت از ریشه فرش می باشد. استفاده از کاور ریشه باعث شده تا ریشه ها به لبه فرش به صورت محکم باقی مانده و الوده نشوند. همچنین به دلیل رسیدن هوا به ریشه ها از پوسیدگی آن جلوگیری خواهد شد. به این نکته توجه داشته باشید که برای تولید کاور ها از هیچ گونه مواد شیمیایی که به ریشه فرش آسیب برساند استفاده نشده است. شما می توانید کاور ها را به دو صورت پارچه ای یا توری خریداری کنید. لطفا در هنگام خرید کاور ریشه به کیفیت آن توجه کنید چرا که بعضی از آن ها از کیفیت بالایی برخوردار نمی باشند.

سایت فرش کاشان

کاشان یکی از تولید کنندگان بزرگ در زمینه بافت انواع فرش های ماشینی می باشد. با مراجعه به سایت قالی کاشان می توانید از خرید خود رضایتمند بوده و محصول را بدون واسطه به قیمت درب کارخانه خریداری کنید. ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی قالی کاشان به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.

فرش طرح گلفرنگ

                                                                                                                  

 

ایران تنها کشوری ست که از نظر تنوع در طرح و نقشه فرش هایش در سرتاسر دنیا مشهور است. این تنوع باعش شده شمار زیادی از مردم درانتخاب طرح و نقشه ی فرش در بسیاری ازاوقات دچار سردرگمی شوند. نقش های اصیل در بین نواع نقوش فرش از گذشته تا کنون دارای طرفدران بسیاری هستند. طرح هایی مثل طرح افشان ، طرح خشتی ، طرح اسلیمی، طرح گلفرنگ و لچک وترنج نمونه ای از این طرح های اصیل می باشند. این طرح های زیبا امروزه هم به صورت دستبافت و هم به صورت فرش ماشینی بافت می شوند.

در صورتی که قصد خرید فرش طرح اصیل را دارید. بهتر است بدانید که یکی از زیباترین طرح فرش در بین نقوش اصیل فرش طرح گلفرنگ است. این فرش بخاطر زیبایی خاصی که دارد بسیارپرطرفدار است. در ادامه شما را با این طرح چشم نواز فرش ایرانی آشنا خواهیم کرد.

ویژگی ها فرش طرح گلفرنگ

گلفرنگ یکی از طرح های اصیل ایرانی است که نقش در آن برگرفته از گل های طبیعی ست. این طرح به گونه ای ست که گویی تمامی گل های آن دانه به دانه چیده شده و کنار هم قرار گرفته اند . گل ها در این طرح اغلب گل های محمدی هستند.که درکنار گل های طبیعی دیگر به گونه ای قرار گرفته اند که چشم هر بیننده ای را مسحور کرده است. به نظر می رسد نقوش گل در این طرح زنده و طبیعی هستند.

همانطور که اشاره شد طرح اصلی در نقشه گلفرنگ بوته های گل است که در کنار نقوش دیگرمثل لچک و ترنج وگل و مرغ ودرخت و مناظر طبیعی و حیوانات قرار می گیرند. در این طرح به ندرت از نقوش ختایی و اسلیمی استفاده می شود. رنگ فرش درطرح گلفرنگ بسیار متفاوت و زیباست. طرح گلفرنگ با رنگ زمینه ی قرمز بسیار محبوب است. بافت آن نسبت به رنگ های دیگر در انواع دستبافت بیشتر رایج است. انواع نقش گلفرنگ عبارتند از گلفرنگ بیجار، گلفرنگ افشان ، گلفرنگ دسته گلی ، گلفرنگ لچک و نرنج و گلفرنگ گل و بلبل بافت این طرح به صورت دستبافت در بین مردم کردستا و چهار محال بختیاری رواج دارد.

فرش طرح گلفرنگ ماشینی

بخاطر گران بودن فرش های دستبافت عده ی زیادی از مردم به سمت خرید فرش ماشینی روی آورده اند.انواع این طرح زیبا در رنگ های مختلف به صورت ماشینی و در تراکم و ابعاد مختلف بافت می شود. ابعاد استاندارد در فرش ماشینی از 2 تا 12 متر می باشد.فرش طرح گلفرنگ به صورت 700 و 1000 و 1200 و 1500 شانه با تراکم های استاندارد بافت می شود.

فرش طرح گلفرنگ در دکوراسیون داخلی

این فرش ها بخاطر نقشه ی اصیلی که دارند معمولا برای دکوراسیون های کلاسیک و سنتی مناسب هستند. کمتر دیده می شود که از طرح های اصیلی مثل گلفرنگ در دکوراسیون های مدرن استفاده شود. اما طرح های اصیل در دکوراسیون مدرن هم گاها به دلیل ایجاد تضاد بکار می روند. اما بهتر است از رنگ های روشناین فرش برای این نوع دکوراسیون ها استفاده شود. طرح گلفرنگ جزو نقشه های شلوغ محسوب می شود. به همین دلیل بهتر است در دکوراسیون های شلوغ از آن استفاده نشود. از کاربرد پارچه های شلوغ برای مبل ها خودداری کنید. شلوغ بوندن این نقشه باعث می شود بتوانیم در مکان هایررفت وآمد از این فرش به راحتی استفاده کنیم.

قیمت فرش طرح گلفرنگ

قیمت این فرش در انواع ماشینی بستگی به شانه و تراکم آن دارد. بافزایش شانه و تراکم قیمت فرش نیز افزایش می یابد. جنس نخ نیز در قیمت فرش موثر است. فرش هایی که با نخ هیدرولیک هیت ست شده بافته می شوند گران تر از فرش هایی ست که با نخ پلی استر و پلی اوژن و.. بافته می شوند.


خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد

فرش عروسکی

تولد کودک یکی از موهبت های الهی می باشد. والدین پیش ازبه دنیا آمدن این موجود دوست داشتنی مکانی کودکانه را برای او آماده کرده و به استقبال فرزندشان می روند. این اتاق شامل وسایلی هم چون سرویس خواب کودک، اسباب بازی های متنوع، پرده های رنگارنگ بوده و تکمیل کننده این فضا فرش عروسکی یا فرش کودک می باشد. در این مقاله شما را با ویژگی های این محصول مهم و کاربردی آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های فرش عروسکی

کودکان در ابتدای تولد خود پوستی آسیب پذیر و ریه هایی حساس در برابر عوامل حساسیت زا دارند. همچنین تا مدت زمان زیادی را به بازی کردن بر روی زمین می پردازند. به همین دلیل تماس کودک با الیاف فرش بسیار زیاد می باشد. در سال های اخیر با تولید فرش مخصوص اتاق کودک این مشکل برطرف شده است. زیرا الیاف به کار رفته در فرش کودک از پلی استر و پلی اوژن می باشد.

 این دو الیاف از مرغوب ترین مواد اولیه مصنوعی در تولید فرش کودک می باشد. از ویژگی های این الیاف می توان به بدون پرز بودن محصول، ضد حساسیت و آلرژی برای ارادی که دچار مشکل تنفسی می باشند اشاره کرد. همچنین بافت فرش کودک بسیار نرم و لطیف بوده و به هیچ وجه به پوست فرزند دلبند شما آسیب نمی رساند.

اتاق کودک یکی از فضا هایی است که بسیار توسط انواع خوراکی ها، رنگ های بازی و... آلوده می شود. از دیگر ویژگی های الیاف به کار رفته در فرش کودک می توان به پاک شدن فرش در کم ترین زمان ممکن اشاره کرد. وزن سبک و پایین فرش کودک باعث شده شما بتوانید این محصول را به راحتی جا به جا کرده و دچار مشکل نشوید.

این محصول در تمام سایز های استاندارد و غیر استاندارد طبق درخواست سفارش شما بافت می شود. از سایز های پر فروش این محصول می توان به ابعاد فرش 2متری، فرش 4متری و فرش 6 متری اشاره کرد.

طرح فرش کودک

طراحی فرش کودک طبق جنسیت کودکان صورت می گیرد. این طراحی بسته به دنیای دختران و پسرا متفاوت می باشد. همان طور که میدانیم دنیای لطیف دختران آنها را به طرح های پرنسس کوچولو، دختر توت فرنگی، السا و نمونه هایی از این قبیل علاقه مند می کند.

اما در دنیای پسرانه همه چیز متفاوت است. پسران به دنبال طرح هایی همچون شخصیت های ابر قهرمان، ماشین ها و حیوانات بوده و علاقه بسیار زیادی به این طراحی ها دارند.

از سوی دیگر گاهی والدین علاقه دارند با وسایل جزئی خلاقیت کودکان خود را تقویت کنند. در این صورت می توانند با خرید فرش هایی با طرح آموزش زبان انگلیسی و... برای کودک خود یک منبع سرگرمی و آموزشی ایجاد کنند.

از این نظر تولیدکنندگان فرش ماشینی با توجه به علایق کودکان محصولات خود را طراحی کرده و به بازار عرضه می کند. امروزه خرید فرش مخصوص اتاق کودک از پر فروش ترین محصولات صنعت فرش ماشینی می باشد.

رنگ فرش کودک

با توجه به دنیای شاد کودکان امروزه از تمام رنگ ها در فرش کودک استفاده می شود. ترکیب تمام رنگ ها در کنار یک دیگر باعث شده روحیه فرزند شما در هنگام بازی بر روی زمین از بین نرفته و تقویت شود. شما می توانید پیش از خرید فرش مورد نظر به سایر وسایل موجود در اتاق مانند سورویس خواب، رنگ آمیزی دیوار ها و پرده ها دقت کرده و رنگ فرش را بر اساس این موارد انتخاب کنید. خواندن مقاله هایی در رابطه با رواشناسی رنگ در این زمینه کمک بسیاری را به شما خواهد کرد.

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه محصولات فرش ماشینی به صورت آنلاین می باشد. شما می توانید با ورود به این سایت محصول مورد پسند خود را طبق قیمت کارخانه خریداری کرده و با ارسال رایگان درب منزل خود تحویل بگیرید.

ویژگی های فرش 1500 شانه


تولیدکنندگان فرش ماشینی همواره به دنبال تولید فرشی بوده اند که از نظر ظرافت و زیبایی به فرش های ماشینی شباهت زیادی داشته باشند. یکی از این فرش های نوظهور فرش 1500 شانه میباشد.به فرش 1500شانه، فرش دستبافت گونه نیز می گویند.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با ویژگی های فرش ماشینی 1500 شانه آشنا کنیم.

شانه و تراکم در فرش

منظور از شانه فرش، تعداد گره های فرش در یک متر مربع عرضی است. و منظور از تراکم تعداد گره ها در یک متر مربع طولی می باشد. در فرش 1500 شانه در یک متر مربع در عرض فرش 1500 گره (شانه فرش)و 4500 گره در طول فرش (تراک فرش)وجود دارد.

به طور کلی میتوان گفت که شانه فرش مربوط به نقشه و ظرافت فرش است و تراکم فرش مربوط به وزن و فشردگی فرش می باشد. بنابراین فرش 1500 شانه نسبت به فرش 1200و 1000و700 شانه از نظر نقشه و بافت بسیار ظریف تر و فشرده تر و سنگین تر است.

این نوع فرش به خاطر ظرافت در بافت و نقشه به فرش دستبافت بسیار شباهت دارد به همین دلیل برای دکوراسیون های کلاسیک ومجلل بسیار مناسب است.

در بافت این فرش از مرغوبترین نخ که اکریلیک هیت ست شده است استفاده می شود. از آنجا که شانه و تراکم در این فرش در بالاترین مقدار خود قرار دارد بنابرابن باید نخ مورد استفاده بسیار ظریف باشد.

ارتفاع نخ خاب این فرش بسیار کوتاه است به گونه ای که حتی بعد از بافت در بخش تکمیل توسط دستگاه شیرینگ باز هم کوتاه می شود تا ظرافت و زیبایی نقش آن بیشتر نمایان شود.

نقشه در این نوع فرش معمولا اختصاصی و محدود است زیرا بسیاری از این نقشه ها را نمی توان با نخ های ضخیم تر بافت.

این نوع فرش در ابعاد و اندازه های استاندارد از 2 تا 12 متری بافت میشود و همانند سایر فرش های ماشینی دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ می باشد.

مزایای فرش 1500 شانه

این فرش به علت ریز بافت بودن بسیار شکیل و چشم نواز است  و بسیار شبیه به فرش های ابریشم بافت می باشد. بنابراین بسیار مناسب برای منازل لوکس و مجلل و کاخ ها می باشد.

نقش وطرح در این نوع فرش به علت شانه وتراکم بالایی که دارد دارای وضوح و کیفیت بالایی است.

فرش 1500 شانه به علت نازکی نخ بکار رفته در بافت بسیار نازک است بنابراین حمل ونقل وشستشوی آسانی دارد.

این فرش به خاطر تراکم بسیار بالایی که دارد به ندرت گردو غبار و کثیفی لابلای آن نفوذ می کند.

معایب فرش 1500 شانه

این فرش به علت ضخامت بسیار کمی که دارد روی پارکت و کفپوش سر میخورد بنابراین نیاز به ترمز فرش دارد. بخاطر ظرافت و نازکی از قراردادن وسایل سنگین مثل مبل و میزناهارخوری روی آن خودداری کنید.

نازک بودن این فرش باعث شده که برای مکان های پررفت و آمد مناسب نباشد.

برای شستشوی این فرش ها از قالیشویی های معتبر کمک بگیرید.

قیمت فرش 1500 شانه

این فرش به خاطر شانه و تراکم بالا و بافته شدن توسط دستگاه های پیشرفته  از قیمت بالاتری نسبت به فرش های دیگر برخوردار است. بنابراین اگر میخواهید یک فرش گران قیمت و باکیفیت و لوکس خریداری کنید بهترین گزینه فرش 1500 شانه خواهد بود.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.