فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

ویژگی های فرش 1500 شانه


تولیدکنندگان فرش ماشینی همواره به دنبال تولید فرشی بوده اند که از نظر ظرافت و زیبایی به فرش های ماشینی شباهت زیادی داشته باشند. یکی از این فرش های نوظهور فرش 1500 شانه میباشد.به فرش 1500شانه، فرش دستبافت گونه نیز می گویند.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با ویژگی های فرش ماشینی 1500 شانه آشنا کنیم.

شانه و تراکم در فرش

منظور از شانه فرش، تعداد گره های فرش در یک متر مربع عرضی است. و منظور از تراکم تعداد گره ها در یک متر مربع طولی می باشد. در فرش 1500 شانه در یک متر مربع در عرض فرش 1500 گره (شانه فرش)و 4500 گره در طول فرش (تراک فرش)وجود دارد.

به طور کلی میتوان گفت که شانه فرش مربوط به نقشه و ظرافت فرش است و تراکم فرش مربوط به وزن و فشردگی فرش می باشد. بنابراین فرش 1500 شانه نسبت به فرش 1200و 1000و700 شانه از نظر نقشه و بافت بسیار ظریف تر و فشرده تر و سنگین تر است.

این نوع فرش به خاطر ظرافت در بافت و نقشه به فرش دستبافت بسیار شباهت دارد به همین دلیل برای دکوراسیون های کلاسیک ومجلل بسیار مناسب است.

در بافت این فرش از مرغوبترین نخ که اکریلیک هیت ست شده است استفاده می شود. از آنجا که شانه و تراکم در این فرش در بالاترین مقدار خود قرار دارد بنابرابن باید نخ مورد استفاده بسیار ظریف باشد.

ارتفاع نخ خاب این فرش بسیار کوتاه است به گونه ای که حتی بعد از بافت در بخش تکمیل توسط دستگاه شیرینگ باز هم کوتاه می شود تا ظرافت و زیبایی نقش آن بیشتر نمایان شود.

نقشه در این نوع فرش معمولا اختصاصی و محدود است زیرا بسیاری از این نقشه ها را نمی توان با نخ های ضخیم تر بافت.

این نوع فرش در ابعاد و اندازه های استاندارد از 2 تا 12 متری بافت میشود و همانند سایر فرش های ماشینی دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ می باشد.

مزایای فرش 1500 شانه

این فرش به علت ریز بافت بودن بسیار شکیل و چشم نواز است  و بسیار شبیه به فرش های ابریشم بافت می باشد. بنابراین بسیار مناسب برای منازل لوکس و مجلل و کاخ ها می باشد.

نقش وطرح در این نوع فرش به علت شانه وتراکم بالایی که دارد دارای وضوح و کیفیت بالایی است.

فرش 1500 شانه به علت نازکی نخ بکار رفته در بافت بسیار نازک است بنابراین حمل ونقل وشستشوی آسانی دارد.

این فرش به خاطر تراکم بسیار بالایی که دارد به ندرت گردو غبار و کثیفی لابلای آن نفوذ می کند.

معایب فرش 1500 شانه

این فرش به علت ضخامت بسیار کمی که دارد روی پارکت و کفپوش سر میخورد بنابراین نیاز به ترمز فرش دارد. بخاطر ظرافت و نازکی از قراردادن وسایل سنگین مثل مبل و میزناهارخوری روی آن خودداری کنید.

نازک بودن این فرش باعث شده که برای مکان های پررفت و آمد مناسب نباشد.

برای شستشوی این فرش ها از قالیشویی های معتبر کمک بگیرید.

قیمت فرش 1500 شانه

این فرش به خاطر شانه و تراکم بالا و بافته شدن توسط دستگاه های پیشرفته  از قیمت بالاتری نسبت به فرش های دیگر برخوردار است. بنابراین اگر میخواهید یک فرش گران قیمت و باکیفیت و لوکس خریداری کنید بهترین گزینه فرش 1500 شانه خواهد بود.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد