فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش کاشان

فرش کاشان : خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان - قالی کاشان

فرش ماشینی فریز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

                                                

فرش های ماشینی مدرن و فانتزی که امروزه طرفداران زیادی نیز دارند به چندین گروه مختلف دسته بندی می شوند. از جمله فرش های مدرن و فانتزی شناخته شده می توان به فرش شگی ، فرش فریز ، فرش شنل ، فرش عروسکی و کودک، فرش وینیج ( کهنه نما ) و فرش کلاریس اشاره کرد. فرش های فانتزی و مدرن برخلاف فرش کلاسیک طرح و نقش مشابه و یکسانی ندارند. در فرش های مدرن و فانتزی از نقش های خاص و انتزاعی یا سه بعدی استفاده می شود و رنگ های به کاررفته نیز کاملا متفاوت خواهد بود. فرش فریز ماشینی کاشان یکی از فرش های جدید مدرن و فانتزی محسوب می شود که در سال های اخیر با استقبال زیادی رو به رو شده است. در این متن قصد داریم با فرش ماشینی فریز بیش‎‌‏ تر آشنا شویم.


فرش فریز فانتزی کاشان و ویژگی های آن

فرش فریز ماشینی کاشان از فرش های مدرن ماشینی بوده که در سال های اخیر به رقیب مناسبی برای فرش های کلاسیک تبدیل شده است. فرش فریز دارای ویژگی های خاصی است که سبب شده در دکوراسیون های مدرن و فضا های آپارتمانی استفاده زیادی داشته باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های فرش فریز کاشان مقاومت و دوام زیاد است. در بافت فرش فریز از الیاف مقاوم پلی استر یا پلی پروپیلن استفاده می شود که کیفیت بالایی دارند. این الیاف دوام و استحکام بالایی دارند و ماندگاری بالای فرش را سبب می شوند.

از دیگر ویژگی های فرش فریز کاشان وزن سبک و جابجایی آسان است. این موضوع باعث می شود شست وشوی این فرش نیز به مراتب راحت تر باشد. الیاف پلی استر نسبت به اکریلیک کیفیت پایین تری دارند اما شست و شوی آسان تری خواهند داشت. فرش های فریز در طرح های متنوعی بافته می شوند و برای استفاده در هر فضایی مناسب هستند. از محبوب ترین طرح های فرش فریز می توان به طرح های عروسکی کودک، طرح های سه بعدی، طرح های گبه وسنتی و طرح های فانتزی اشاره کرد. فرش فریز قیمت ارزان تری نسبت به سایر فرش های ماشینی کلاسیک دارد. قیمت ارزان تر در کنار کیفیت مناسب و طرح های خاص سبب شده این فرش کاشان فروش بالایی داشته باشد.


تفاوت فرش فریز و گلیم 

فرش فریز و گلیم بافته هایی هستند که در فضا های آپارتمانی مدرن استفاده زیادی دارند. فرش فریز نسبت به گلیم ضخامت بسیار بیش تری دارد. این اصلی تفاوت این دو بافته ماشینی محسوب می شود. فرش فریز دارای نخ خاب نسبتا بلندی است و از این رو ضخامت بالایی دارد. هم چنین این فرش با تراکم بالایی بافته نمی شود و به همین دلیل در بافت آن از الیاف ضخیمی استفاده می شود تا این نقص تاثیری در ظاهر فرش ایجاد نکند. به همین خاطر فرش فریز بافتی نرم و ضخیم تر نسبت به گلیم دارد. گلیم بدون نخ خاب بافته شده و دارای سطحی یکنواخت و صاف است.

از نظر طرح و نقشه نیز می توان گفت فرش های فریز تنوع طرح بالا تری دارند و با انواع طرح های فانتزی و مدرن نیز بافته می شوند. اما گلیم معمولا به دلیل تراکم بافت پایین تنوع طرح زیادی نداشته و بیش تر با طرح های سنتی و گبه بافت می شود. البته طرح های اصیل و سنتی مانند طرح افشان  استفاده شده در گلیم ها طرفداران خاص خود را داشته و برای استفاده در فضا های کلاسیک گزینه ای ایده آل محسوب می شود.

از نظر استجکام و مقاومت نیز می توان گفت فرش فریز به دلیل ضخامت بیش تر و داشتن نخ خاب بلند دوام و ماندگاری بیش تری دارد. هم چنین به دلیل تراکم بالا تر در بافت برگشت پذیری بهتری نسبت به گلیم دارد. این بدین معنا است که در برابر اجسامی که روی آن قرار داده می شود مقاومت بالا تری دارد و حالت اولیه خود را به راحتی از دست نمی دهد.


تفاوت فرش فریز و فرش شنل 

فرش فریز و فرش شنل از جدید ترین فرش های مدرن وفانتزی کاشان محسوب می شوند. فرش فریز و فرش شنل کاشان از نظر جنس نخ و الیاف تفاوتی نداشته و هر دو با الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن بافته می شوند. به همین دلیل این دو فرش از این نظر قابل مقایسه نخواهند بود. فرش فریز و فرش شنل دوام و مقاومت نسبتا بالایی داشته و از این نظر برای استفاده در هر فضایی مناسب هستند. البته بافت این دو فرش تفاوت هایی نیز دارد.

فرش فریز به صورتی بافته شده که با لمس آن متوجه گره دار بودن آن می شوید. فرش فریز تراکم بالایی نداشته و دارای سطحی ناصاف و گاه برجسته است. اما فرش شنل سطحی کاملا یکنواخت داشته و که با کشیدن دست روی آن به راحتی قابل تشخیص خواهد بود. از دیگر تفاوت های فرش فریز و فرش شنل تنوع بالا تر و براق بودن رنگ های به کار رفته در فرش شنل است. اگر به زیبایی فرش اهمیت زیادی می دهد و به دنبال رنگ های جذاب تر هستید فرش شنل گزینه ای مناسب تر است. اما اگر به نرمی و لطافتبافت فرش اهمیت بیش تری می دهید فرش فریز را خرید کنید. فرش فریز بافتی نرم تر داشته و از این رو برای استفاده در اتاق کودک مناسب تر است. اکثر فرش های عروسکی و کودک نیز فرش های فریز هستند.


خرید فرش فریز ، فرش شنل و گلیم فرش کاشان

اگر به فرش فانتزی و مدرن کاشان مانند فرش های فریز، فرش های شنل، فرش های شنل، فرش های شگی، فرش های عروسکی و کودک، فرش های شگی، فرش های وینتیج و ... علاقه دارید و قصد خرید فرشی مدرن دارید فروشگاه قالی کاشان را پیشنهاد می کنیم. در فروشگاه قالی کاشان انواع فرش کلاسیک و مدرن با ابعاد  مختلف مانند فرش 12 متری، فرش 9 متری، فرش 6 متری، فرش 4متری یا قالیچه فانتزی 4 متری قابل خرید است. فروشگاه قالی کاشان انواع فرش ماشینی از فرش 400 شانه و فرش 500 شانه گرفته تا فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه کاشان را به قیمت ارزان کارخانه برای خرید آسان به نمایش گذاشته است.


نظرات 1 + ارسال نظر
Noruzi یکشنبه 21 دی 1399 ساعت 10:00 https://batomusic.blogsky.com

مطالبتون عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد